Inlägg: 2032648
Svarskommentarer
Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Peja: Iom att vi numerärt sett i princip saknar ersättare för Boken, Zetterberg, Forslund och Brodecki och har ersatt dessa med bara 1 fw (Persson), så känns det som att Sundlöv redan innan borttrejdandet av Brodecki har gjort klart med en ny fw.
Björk var ju en akut nödvändighet som måste prioriteras, inte minst med tanke på att det ändå är lättare att i nuläget på backmarknaden hitta en back med acceptabel och önskvärd kapacitet än en forward på DEN marknaden.
Som du även säger: Sundlöv slår två flugor i EN smäll med Björk: både en nödvändig och akut samt långsiktig värvning.
Tror att han är ett riktigt kap med stor potential, minst i samma klass som Ingman.
Björk var ju en akut nödvändighet som måste prioriteras, inte minst med tanke på att det ändå är lättare att i nuläget på backmarknaden hitta en back med acceptabel och önskvärd kapacitet än en forward på DEN marknaden.
Som du även säger: Sundlöv slår två flugor i EN smäll med Björk: både en nödvändig och akut samt långsiktig värvning.
Tror att han är ett riktigt kap med stor potential, minst i samma klass som Ingman.
+ 1
Det som är beklämmande är lagets brist på kreativa forwards. Brodecki var ojämn och hade sina svagheter, men det fanns en kreativ uppsida där som många andra saknar. Men om Sundlöv har en kreativ forward på ingång så framstår det som rimligt att släppa Brodecki, vi får se hur det blir.