Inlägg: 2051611
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
majk: Senast Brynäs vann SM-guld hade vi två svenska VM-centrar (Järnkrok, Larsson), en PP-specialist (Nordquist), en BP-specialist (Hansen) och en jobbig tvåvägscenter (Granström) som centeruppsättning. Jag tror inte att Sallinen hade platsat på 4 centrar där.
16/17 hade vi Jensen i storform, Westerholm, Ölund, Granström och Blomqvist.
Förra säsongen hade vi Scott, Sallinen, Ölund och Blomqvist.
Nu har inte alla de här spelarna spelat center i varje match, men center är deras bästa position.
Det är väl ganska tydligt att centeruppsättningen inte var tillräckligt bra 19/20? Jag mäter den mot andra BRA upplagor, inte kvalserieupplagor.
Just nu har Brynäs dessa på kontrakt: Scott, Sallinen, Westfält, (Asklöf, lite osäker på om hans framtid är som center eller vinge?).
16/17 hade vi Jensen i storform, Westerholm, Ölund, Granström och Blomqvist.
Förra säsongen hade vi Scott, Sallinen, Ölund och Blomqvist.
Nu har inte alla de här spelarna spelat center i varje match, men center är deras bästa position.
Det är väl ganska tydligt att centeruppsättningen inte var tillräckligt bra 19/20? Jag mäter den mot andra BRA upplagor, inte kvalserieupplagor.
Just nu har Brynäs dessa på kontrakt: Scott, Sallinen, Westfält, (Asklöf, lite osäker på om hans framtid är som center eller vinge?).
+ 3
Sallinen är väl en helt ok center. Tyckte han var en av seriens bästa centrar när han var i Leksand och började riktigt bra hos oss för att sedan gå ner sig en del. Sen har han väl inte riktigt kommit upp i den nivån. Potential finns men känns som han har svårare att hålla den riktigt höga(leksandsnivån) och jämna klassen som då. Sen har han väl egentligen aldrig varit en riktig poängspruta. En säsong i Leksand med riktigt bra med poäng. Inte ens i finska ligan var poängproduktionen på någon imponerande nivå.