Inlägg: 2060482
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Enaranger: Jag tror tappet blir lika stort för samtliga klubbar - inget unikt för just BIF.
Sv: A proposito de nada
Enaranger: Står det något om tappet är lokala sponsorer eller att man räknar med att de centrala pengarna från SHL (sponsorer och tv-avtal) också minskar med 25% (vilket vore rimligt)?
Sv: A proposito de nada
Enaranger: Det kanske ger sig och reglerar sig självt. Vi kan i nuläget ha ett lag redo för Allsvenskan 21/22...
Vilket blir ett tapp på drygt 40 mkr. Och om det blir spel inför tomma läktare. Då räknar de med en halverad omsättning, alltså ett tapp på ca 80 mkr. Det är ju helt galna summor. Om vi då ens kan ställa upp med den trupp vi har just nu, får vi ju faktiskt vara väldigt nöjda.
Det där är ju nästan värre summor än det talats om vid en degradering till allsvenskan.
Om övriga klubbar drabbas lika hårt. Då förstår man ju verkligen inte hur de värvningar som vissa lag gjort ska kunna finansieras. Eller kommer Brynäs drabbas av ett större tapp bland sponsorintäkterna? På grund av att de sponsorer Brynäs haft drabbats hårdare ekonomiskt.