Inlägg: 2068205
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: "*lag 13-14 ska alltså få pengar för att de lyckades komma sist"
Inte alls.
Dom får inte pengar för att de lyckades komma sist.
Dom får pengar för uteblivna publikintäkter, utifrån en beräkning på hur många matcher dom skulle ha spelat i kvalspelet.
Samma gäller för övriga SHL-lag som spelar slutspel.*
"lag 11-12 som presterade bättre ska inte få pengar"
Lag 11-12 får inga pengar för förlorade publikintäkter därför att dom har avslutat säsongen och därmed inte har några fler publikintäkter att förlora.
"*lag 13-14 som egentligen har samma status som topplagen i HA ska få dessa pengar för uteblivna ”skräckmatcher” medan topplagen i HA inte ska få det - trots samma status (se överst)"
Finns väl inget som heter "egentligen har samma status", det är ju bara din egen subjektiva bedömning, inget annat.
Antingen har ett lag SHL-status eller AS-status så länge kvalspelet inte är avgjort.
"*topplagen i SHL ska få ersättning för uteblivna matcher som man inte ens vet om de hade spelats sig till om slutspelet körts"
Ja, det stämmer.
Samma gäller för övriga lag i SHL, utom lag 11-12.
Magister Huge ger dig underkänt, 1 rätt av 4 möjliga är inte tillräckligt bra för att få godkänt.
Du ska iaf ha en liten stjärna i kanten för ambitiöst jobb och att du ändå har försökt få till det... ;-))
Inte alls.
Dom får inte pengar för att de lyckades komma sist.
Dom får pengar för uteblivna publikintäkter, utifrån en beräkning på hur många matcher dom skulle ha spelat i kvalspelet.
Samma gäller för övriga SHL-lag som spelar slutspel.*
"lag 11-12 som presterade bättre ska inte få pengar"
Lag 11-12 får inga pengar för förlorade publikintäkter därför att dom har avslutat säsongen och därmed inte har några fler publikintäkter att förlora.
"*lag 13-14 som egentligen har samma status som topplagen i HA ska få dessa pengar för uteblivna ”skräckmatcher” medan topplagen i HA inte ska få det - trots samma status (se överst)"
Finns väl inget som heter "egentligen har samma status", det är ju bara din egen subjektiva bedömning, inget annat.
Antingen har ett lag SHL-status eller AS-status så länge kvalspelet inte är avgjort.
"*topplagen i SHL ska få ersättning för uteblivna matcher som man inte ens vet om de hade spelats sig till om slutspelet körts"
Ja, det stämmer.
Samma gäller för övriga lag i SHL, utom lag 11-12.
Magister Huge ger dig underkänt, 1 rätt av 4 möjliga är inte tillräckligt bra för att få godkänt.
Du ska iaf ha en liten stjärna i kanten för ambitiöst jobb och att du ändå har försökt få till det... ;-))
+ 1
Sv: A proposito de nada
aftonbladet med lite löner
intressant sak jag ser, Brynäs dyraste back Sigalet är på plats 12 av alla backar vars lön är med, Lag som Leksand, Örebro och Färjestad har alla 2 backar var som har högre lön
sen saknar lite bonusar och grejer så kanske inte går att göra några stora slutsatser av listan
intressant sak jag ser, Brynäs dyraste back Sigalet är på plats 12 av alla backar vars lön är med, Lag som Leksand, Örebro och Färjestad har alla 2 backar var som har högre lön
sen saknar lite bonusar och grejer så kanske inte går att göra några stora slutsatser av listan
+ 1
Tack, för infon. Så:
*lag 13-14 ska alltså få pengar för att de lyckades komma sist
*lag 11-12 som presterade bättre ska inte få pengar
*lag 13-14 som egentligen har samma status som topplagen i HA ska få dessa pengar för uteblivna ”skräckmatcher” medan topplagen i HA inte ska få det - trots samma status (se överst)
*lag 13-14 ska få ta del av SHLs TV-pengar men inte topplagen i HA trots samma status
*topplagen i SHL ska få ersättning för uteblivna matcher som man inte ens vet om de hade spelats sig till om slutspelet körts
Tycker att förslaget om hur bidragen ska fördelas blir bara mer HORRIBELT ju mer information man får.