Inlägg: 2068212
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Huge: Mäkligt ändå att lag 10 i form av Växjö, som med stor sannolikhet hade rykt mot Frölunda i åttondelen får 4,5 miljoner för den enda hemmamatch som de missade. Det är ju mer än dubbelt så stor inkomst som de får än om åttondelarna hade spelats i verkligheten.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Huge: Ja exakt, fördelningen av tröstbidragen är verkligen HORRIBELT upplagd precis som man läser mellan dina rader.
Ge max 2 x 700 kSEK till varje berört lag. Fler hemmamatcher har ingen missat. Fördela överskottet på de HA-lag som missgynnats.
Ge max 2 x 700 kSEK till varje berört lag. Fler hemmamatcher har ingen missat. Fördela överskottet på de HA-lag som missgynnats.
+ 2
Inte alls.
Dom får inte pengar för att de lyckades komma sist.
Dom får pengar för uteblivna publikintäkter, utifrån en beräkning på hur många matcher dom skulle ha spelat i kvalspelet.
Samma gäller för övriga SHL-lag som spelar slutspel.*
"lag 11-12 som presterade bättre ska inte få pengar"
Lag 11-12 får inga pengar för förlorade publikintäkter därför att dom har avslutat säsongen och därmed inte har några fler publikintäkter att förlora.
"*lag 13-14 som egentligen har samma status som topplagen i HA ska få dessa pengar för uteblivna ”skräckmatcher” medan topplagen i HA inte ska få det - trots samma status (se överst)"
Finns väl inget som heter "egentligen har samma status", det är ju bara din egen subjektiva bedömning, inget annat.
Antingen har ett lag SHL-status eller AS-status så länge kvalspelet inte är avgjort.
"*topplagen i SHL ska få ersättning för uteblivna matcher som man inte ens vet om de hade spelats sig till om slutspelet körts"
Ja, det stämmer.
Samma gäller för övriga lag i SHL, utom lag 11-12.
Magister Huge ger dig underkänt, 1 rätt av 4 möjliga är inte tillräckligt bra för att få godkänt.
Du ska iaf ha en liten stjärna i kanten för ambitiöst jobb och att du ändå har försökt få till det... ;-))