Inlägg: 2123716
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Blå grottan: fast om det är så stora tapp. Varför tar inte lagen ansvaren att värva efter vad dom har? Och stängs ligan igen? Vi gjorde ju det redan förra säsongen, vilket blir 2 säsonger i rad. Nej tycker dom ska köra ut denna säsong som inte ens skulle startats från första början. Bättre med ett sabbat år med hockeyn.
När man se hur en hel del spelare som drabbas av detta kanske inte ens kommer tillbaka pga sviter av covid.
Hälsan borde ha tagits först istället för en ny säsong
När man se hur en hel del spelare som drabbas av detta kanske inte ens kommer tillbaka pga sviter av covid.
Hälsan borde ha tagits först istället för en ny säsong
+ 1
Sv: A proposito de nada
Blå grottan: man skulle behöva stänga två säsonger för att klubbarna skall ekonomiskt återhämta sig.
Dagens PK
youtu.be/yjeJiRxzYUs
Dagens PK
youtu.be/yjeJiRxzYUs
+ 1
Ditt resonemang håller inte heller, publikintäkterna är ett enormt tapp för SHL-klubbarna. Och lagen som äger sina egna arenor gör enorma förluster. HV71 har ett ännu större tapp än Brynäs. Tänk dig ett resultat på minus 20-30 miljoner - Sen tappar man väl runt 50 mille från tv-avtalet. Ett tv-avtal som om ett år är värt mycket mer. (Fallskärm på 6 mille är inte mycket hjälp då) Det är som Abris säger ett tapp på 75 miljoner.
Då sitter man i en rävsax, SHL-klubb eller ej.