Inlägg: 2132711
Svarskommentarer
Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Soffdomaren: Hans defensiva spel lämnar mycket att önska. Hamnar ofta snett i positionsspelet. Annars så har han ju varit man of the match några gånger denna säsong. Svårbedömt om man ska förlänga eller inte. Har han en snittlön så känns det prisvärt ändå.
+ 1
Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Jag tycker att Desch har gjort stora framsteg denna säsong.
Kanske inte överdrivet mycket mål(än) men desto mer assist. Han har förövrigt gjort mest poäng av alla i Brynäs spel 5v5. Verkar ju ha hittat formen nu på slutet.
8 poäng på senaste 5 matcher
Om hans poängskörd fortsätter i samma stil, så bör han kunna hamna på ca 35 poäng +- några poäng kanske.
Jag var också skeptisk mot Desch förra säsongen.
Men tycker faktiskt att han har bevisat tillräckligt för att bli erbjuden ett nytt kontrakt.
Bra ålder har inte "peakat" och som således förhoppningsvis kan fortsätta ta steg i sin utveckling.
När jag tänker efter så vill jag inte se Desch i någon annan klubb än i Brynäs när det handlar om spel i SHL.
För min del så vill jag att han blir kvar i Brynäs. Basta! ✌️
Kanske inte överdrivet mycket mål(än) men desto mer assist. Han har förövrigt gjort mest poäng av alla i Brynäs spel 5v5. Verkar ju ha hittat formen nu på slutet.
8 poäng på senaste 5 matcher
Om hans poängskörd fortsätter i samma stil, så bör han kunna hamna på ca 35 poäng +- några poäng kanske.
Jag var också skeptisk mot Desch förra säsongen.
Men tycker faktiskt att han har bevisat tillräckligt för att bli erbjuden ett nytt kontrakt.
Bra ålder har inte "peakat" och som således förhoppningsvis kan fortsätta ta steg i sin utveckling.
När jag tänker efter så vill jag inte se Desch i någon annan klubb än i Brynäs när det handlar om spel i SHL.
För min del så vill jag att han blir kvar i Brynäs. Basta! ✌️
+ 9
Edit: Annars är han som natt och dag gentemot förra säsongen. Fortsätter den utvecklingen vill jag att han stannar.