Inlägg: 2132915
Svarskommentarer
Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
{8846}:
Det ska finnas ekonomi för honom med. Nästa år kommer pengar sparas in pga Corona i år. Kommer gälla alla klubbar i SHL.
Spelare med kontrakt nu:
Danielsson - Scott - Rödin
Berglund - Ölund - Gunler
Kvist - Pettersson - Mannberg
Alcén - Birgersson - Ljungkrantz
Om man inte förlänger med Molin, Sallinen, Harper och Desch alltså. Och det tror jag inte man gör, eftersom det inte finns ekonomi för det. Jag tror snarare att man kommer ersätta dessa med spelare som Linus Karlsson, Cederqvist och Lööke.
Danielsson - Scott - Rödin
Berglund - Ölund - Kvist
Lööke - Karlsson- Gunler
Cederqvist - Pettersson - Birgersson
Ljungkrantz, Alcén, Mannberg
Det ska finnas ekonomi för honom med. Nästa år kommer pengar sparas in pga Corona i år. Kommer gälla alla klubbar i SHL.
Spelare med kontrakt nu:
Danielsson - Scott - Rödin
Berglund - Ölund - Gunler
Kvist - Pettersson - Mannberg
Alcén - Birgersson - Ljungkrantz
Om man inte förlänger med Molin, Sallinen, Harper och Desch alltså. Och det tror jag inte man gör, eftersom det inte finns ekonomi för det. Jag tror snarare att man kommer ersätta dessa med spelare som Linus Karlsson, Cederqvist och Lööke.
Danielsson - Scott - Rödin
Berglund - Ölund - Kvist
Lööke - Karlsson- Gunler
Cederqvist - Pettersson - Birgersson
Ljungkrantz, Alcén, Mannberg
Kanske inte överdrivet mycket mål(än) men desto mer assist. Han har förövrigt gjort mest poäng av alla i Brynäs spel 5v5. Verkar ju ha hittat formen nu på slutet.
8 poäng på senaste 5 matcher
Om hans poängskörd fortsätter i samma stil, så bör han kunna hamna på ca 35 poäng +- några poäng kanske.
Jag var också skeptisk mot Desch förra säsongen.
Men tycker faktiskt att han har bevisat tillräckligt för att bli erbjuden ett nytt kontrakt.
Bra ålder har inte "peakat" och som således förhoppningsvis kan fortsätta ta steg i sin utveckling.
När jag tänker efter så vill jag inte se Desch i någon annan klubb än i Brynäs när det handlar om spel i SHL.
För min del så vill jag att han blir kvar i Brynäs. Basta! ✌️