Inlägg: 2137992
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Det fanns inga ursäkter där i somras när värvningarna av Bertilsson och Berglund var i hamn det stämmer. Däremot så har ju godtagbara ursäkter kommit under säsongens gång.
Först var det processen som faktiskt tar tid, sen kom covid19 och skadorna och nu ställer spelschemat till det ordentligt.
Förutsättningarna för Brynäs att på allvar kunna konkurrera om högre tabellplaceringar ser helt annorlunda ut än de gjorde innan säsongen drog igång, det måste även en tjurskalle som du begripa.
Först var det processen som faktiskt tar tid, sen kom covid19 och skadorna och nu ställer spelschemat till det ordentligt.
Förutsättningarna för Brynäs att på allvar kunna konkurrera om högre tabellplaceringar ser helt annorlunda ut än de gjorde innan säsongen drog igång, det måste även en tjurskalle som du begripa.
+ 5
När Sundlöv värvade Bertilsson och Berglund, sa han "nu finns inga ursäkter". Efter det uttalandet har Brynäs inte rosat marknaden. Vems är felet, om det inte är Sundlövs lagbygge? Peter Anderssons?
Om nu truppen är rätt byggd, och Sundlöv gjort ett superjobb så borde väl högsta prioritet vara att: 1 förlänga med Sundlöv och 2. förlänga alla avtal som går ut.
Vi får se om dina kunniga yrkesmän väljer att göra något av dom 2 sakerna.