Inlägg: 2164998
Sv: A proposito de nada
spolaisen: Helt sjukt att domarna anser att en målis får bete sig på det där viset...solklar tvåa.
+ 4
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Jag tror att SHL och Cmore är lite svettiga när de börjar förstå att Brynäs eller HV kanske ryker från ligan. Båda lagen har ansenlig publik och säkert en hel massa Cmore-abonnenter. Jag läste att Cmore tappat ca 31000 abonnenter under 2020 (dock ej bara hockey). Vad händer om Brynäs åker ur kan man undra. Antalet lär sjunka iaf. Det vore kul att veta hur många av Cmores abonnenter som faktiskt är Brynäsare.
Exempel:
Lek bara med tanken att det är 10 000 brynäsfans som kollar via Cmore. (kanske många många fler)
Antal uppsagda Brynäsare = 50% (kanske färre) = 5000 pers
CMore kostar I dagsläget 449kr för "All sport" 5388kr/år om man inte säger upp.
5388 * (antal upptagna Brynäsare) = 26 940 000kr
Detta är en helt hypotetisk och rätt fånig uträkning, MEN -
Cmore förlorar alltså 27 miljoner om 5000 Brynäsare säger upp avtalet.
Exempel:
Lek bara med tanken att det är 10 000 brynäsfans som kollar via Cmore. (kanske många många fler)
Antal uppsagda Brynäsare = 50% (kanske färre) = 5000 pers
CMore kostar I dagsläget 449kr för "All sport" 5388kr/år om man inte säger upp.
5388 * (antal upptagna Brynäsare) = 26 940 000kr
Detta är en helt hypotetisk och rätt fånig uträkning, MEN -
Cmore förlorar alltså 27 miljoner om 5000 Brynäsare säger upp avtalet.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Dags att markera nu: låt herrarna byta om i B-hallen och damerna istället flytta in i A-hallen...
+ 2