Inlägg: 2196720
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Kan ni inte försöka få till byte av spelare med andra SHL klubbar eller med NLA och Liiga. Borde ju gå att förnya truppen på det sättet förutom nyförvärv.
Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Yes, truppen du visar upp är sämre än förra säsongens.
Jag vet inte om Brynäs har råd riktigt, men vore jag den nya tillträdande sportchefen skulle jag bryta ett gäng kontrakt, så man visar att det som hände föregående säsong inte är okej och att man givetvis förbättrar truppen om det finns ekonomiska muskler.
Jag vet inte om Brynäs har råd riktigt, men vore jag den nya tillträdande sportchefen skulle jag bryta ett gäng kontrakt, så man visar att det som hände föregående säsong inte är okej och att man givetvis förbättrar truppen om det finns ekonomiska muskler.
Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Finns en ekonomisk realitet att förhålla sig till också. Att truppen skulle vara starkare nästa år är nog en utopi. Det handlar snarare att hitta någon tränare och sportchef som får dem att inse att de närmaste två åren handlar om att nollställa mentalt, inse att målet är att undvika kval och ta ett steg i taget.
+ 3
Forwardssidan är ju redan klar för nästa år:
Rödin-Scott-Danielsson
Molin-Sallinen-Berglund
Pettersson-Ölund-Manberg
Kvist-Birgersson-Gunler
Alcén-Olesen-Eklind
Hur ska Brynäs bli bättre med den forwardssidan? Den ser väl sämre ut än årets upplaga.
Lägg till backarna och mv:
Nyberg-Bertilsson
Berglund-Hedberg
Björk-Ny
Andrén
Ny
Allsvenskan here we come. Bra att campese sparade plan b, så att den kan användas nästa säsong.