Inlägg: 2331547
Sv: A proposito de nada
{7981}: Om Jokerit ansluter till Liiga igen så borde ju alla kontrakt brytas, precis som när ett SHL lag åker ner i HA. Sen är väl generellt lönen lite högre i SHL än Liiga? Så de svenska spelarna borde ju vara mer intresserad av SHL om det inte finns möjlighet i NLA.
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Jugge: I och med att det inte går att degraderas från KHL och att det inte fanns på kartan att Jokerit inte skulle fortsätta spela i KHL innan kriget bröt ut, så kanske det inte finns några sådana klausuler i spelarkontrakten. Men det är klart att alla inblandade tjänar på att bryta kontrakten ändå.