Inlägg: 2347140
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Charles: I sammanhanget rollspelare, glöm inte att Brynäs faktiskt inte har uteslutit att förlänga Sallinen/Pettersson. Man ska rent av ha gett Pettersson ett förslag, men med rejäl lönesänkning. Jag skulle hellre se en fysisk rollspelare som Markus H än Sallinen/Pettersson. Om grabben kan bli en ny Paille så vore han en stor tillgång, men det är klart att jag också helst ser att man öser på med flertalet spetsforwards.
Någonting att fundera över är hur smart det är att skriva ett fett kontrakt med VV när Lindbäck ändå kommer hem på ett för Brynäs fördelaktigt 3-årskontrakt. Man hade till exempel kunnat gå för en till väldigt etablerad forward eller back för VV:s kostnad. Jag är osäker på om den fördelningen av resurser verkligen är så smart.
Någonting att fundera över är hur smart det är att skriva ett fett kontrakt med VV när Lindbäck ändå kommer hem på ett för Brynäs fördelaktigt 3-årskontrakt. Man hade till exempel kunnat gå för en till väldigt etablerad forward eller back för VV:s kostnad. Jag är osäker på om den fördelningen av resurser verkligen är så smart.
+ 8
"Markus Hännikäinen kan vara på väg till Sverige. En källa säger till och med att toppklubb i SHL givit ett kontraktserbjudande. Modesta siffror men fina meriter från VM och NHL, troligen en första klassens rollspelare"
Vi är ju ingen toppklubb och rollspelare tycker jag vi har tillräckligt med nu, vill ha sniper vi får se vad som händer imorgon spännande iaf