Inlägg: 2347144
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Peja: ” Jag är osäker på om den fördelningen av resurser verkligen är så smart.”
Jo två bra målvakter en ingen dålig prio.
En förstaspade måste också få vila ibland och då är en bra back-up viktig, och man kan byta målisen tidigare om det slinker in skitmål en dålig dag, det ökar motivationen att ligga på topp i konkurrensen osv osv. Jag ser inga nackdelar.
Det konstiga är istället att två så bra målisar vill gå till ett lag med den konkurrensen.
Det kan ju vara så att man har öppnat plånboken från start och ökat budgeten så man inte behöver ställa en spelare mot en annan utan kan värva det som behövs.
Jo två bra målvakter en ingen dålig prio.
En förstaspade måste också få vila ibland och då är en bra back-up viktig, och man kan byta målisen tidigare om det slinker in skitmål en dålig dag, det ökar motivationen att ligga på topp i konkurrensen osv osv. Jag ser inga nackdelar.
Det konstiga är istället att två så bra målisar vill gå till ett lag med den konkurrensen.
Det kan ju vara så att man har öppnat plånboken från start och ökat budgeten så man inte behöver ställa en spelare mot en annan utan kan värva det som behövs.
+ 2
Någonting att fundera över är hur smart det är att skriva ett fett kontrakt med VV när Lindbäck ändå kommer hem på ett för Brynäs fördelaktigt 3-årskontrakt. Man hade till exempel kunnat gå för en till väldigt etablerad forward eller back för VV:s kostnad. Jag är osäker på om den fördelningen av resurser verkligen är så smart.