Inlägg: 2358700
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
bradberry: (kanske formulerade mig lite fel) tänker såhår att man hellre lagt mest krut på att vara starka bakåt. Byggt laget bakifrån så att säga.
1. I 52 omgångar har vi en av ligans bästa målvakter i kassen som ger laget chansen att vinna VARJE match.
2. Försvaret var rätt bra förra säsongen, och då hade vi riktigt usla backar.
Nu har vi en stark backsida som stärker upp försvarsspelet och förmodligen ger mer utrymme till anfallsspelet.
Samt har vi nu rörliga backar som kan hjälpa till och producera framåt. Ex Kinnvall, Scklenicka, Johannesson och Hedberg.
3. Fungerar försvarsspelet starkt + bra förstapass från backarna så ger det utrymme för spelare som Rödin, Palve, Scott, Olesen, Timashov, Björninen och den/de nya anfallarna att producera.
Släpper vi in max 2 mål varje match så räcker det med att ha 2 kedjor som är producerande.
1. I 52 omgångar har vi en av ligans bästa målvakter i kassen som ger laget chansen att vinna VARJE match.
2. Försvaret var rätt bra förra säsongen, och då hade vi riktigt usla backar.
Nu har vi en stark backsida som stärker upp försvarsspelet och förmodligen ger mer utrymme till anfallsspelet.
Samt har vi nu rörliga backar som kan hjälpa till och producera framåt. Ex Kinnvall, Scklenicka, Johannesson och Hedberg.
3. Fungerar försvarsspelet starkt + bra förstapass från backarna så ger det utrymme för spelare som Rödin, Palve, Scott, Olesen, Timashov, Björninen och den/de nya anfallarna att producera.
Släpper vi in max 2 mål varje match så räcker det med att ha 2 kedjor som är producerande.
+ 8
Vad är det för planering? Osannolikt…