Inlägg: 2552560
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Har man det bästa laget i ligan är det stor sannolikhet att man vinner serien. Likaså att man därefter p g a man fortfarande har det bästa laget vinner slutspelet. Inget garanterat men störst sannolikhet.
Alltså ska vi satsa på att ha bästa laget. Vi måste sträva efter att köra en supersteroid-HV-satsning denna enda säsong när vi har största plånboken.
(nästa år trillar det ned något lag från SHL som då förmodligen automatiskt får större plånbok än oss)
Alltså ska vi satsa på att ha bästa laget. Vi måste sträva efter att köra en supersteroid-HV-satsning denna enda säsong när vi har största plånboken.
(nästa år trillar det ned något lag från SHL som då förmodligen automatiskt får större plånbok än oss)
+ 6
Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Önska det får vi hehe . Sen får laget visa hur mycke önskan är värd 👍
Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Det har i princip varit ett trekejsarslag där vinnaren av serien kunnat bestämma att de två andra möts i semi. Jag är inte lika säker på att det får samma effekt i vinter då jag tror att fler lag än tre kan blanda sig in i slutspelet.
Men, tveklöst har det varit viktigt att komma först och vara den som väljer motståndare i kvart och semi.
Men, tveklöst har det varit viktigt att komma först och vara den som väljer motståndare i kvart och semi.
+ 4
De senaste säsongerna har lag 1 i grundserien i HA gått upp till SHL.
Topp 1 i grundserien gäller alltså...