1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779400 inlägg · 7967 ämnen

Inlägg: 2602571

Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Nä, men inte mycket tyder på att de senaste matcherna är särskilt representativa för Kelleher heller, om man tar bort cyklopet och kollar på hans karriär och inte bara den senaste veckans insatser. Det är bara en tidsfråga innan han börjar leverera igen.

Då är jag mer orolig för Indrasis, en oro som delas av många, men förhoppningsvis var kvällens 3-målsmatch precis vad han behövde för att visa sitt rätta jag. Kanske var Gällstedts omvaskning i formationerna vad han behövde, för de körde ju verkligen fast i andrakedjan.

Kollar för övrigt på spelarstatistik från matchen och konstaterar att Brynäs fjärdekedja åter igen var den kedja som spelade minst i matchen.

AIK hade en kedjespelare över 20 minuter (Gynge med 21:37 speltid), Brynäs hade alla dessa över 20 minuter:
Larsson 25:48
Indrasis 24:19
Kopacka 23:43
Rödin 23:13
Kelleher 20:06
Vesel 20:45

Den här bristande bredden riskerar ju att göra att Brynäs toppspelare blir betydligt mer slitna än motståndarnas toppspelare inför slutspelet. Det blir många negativa konsekvenser av Alcéns lagbyggeri, jag menar att detta är lika dåligt som förbluffande, och att det mycket väl kan bli kostsamt i det långa loppet. Helt otroligt att man är i den situationen när man har ligans största budget.

Svarskommentarer

Sv: A proposito de nada
Peja: min åsikt ang Kelleher baseras på matcherna i Brynäs så där har du en poäng, absolut.

Han har gjort poäng i Brynäs, också korrekt men hans trend är negativ.

Självklart är poäng viktigt och en tydlig måttstock men jag tittar mycket på själva spelet och där bidrar han inte mycket. Sanny sa det senast igår, ejnsoffcoach.

Tappade puckar över hela banan pga en mix av att han håller pucken för länge, ofta stillastående, enhandsfattning och framför allt liten och klen.

Att vara liten rår man inte för men då får man bygga upp fysiken. Finns små spelare som lyckats, Theo Fleury, Martin St Louis, Håkan Loob och Mats Näslund var några jag kom på.

Indrasis: som jag börjat kalla för en gåta. Obegripligt dålig många gånger, målskytt igår, högt & lågt.

Finns potential där som han har dolt för ofta hittills. Jag väljer att se det positivt, adderar ”Sparkapital” till hans namnlista😀👍

Ditt sistnämnda ämne: Alcens lagbygge och ”toppspelarnas” speltid, håller med till 💯 procent.

Det börjar med att Alcens inte kan bygga ett lag ((han har verkligen fått chansen/tiden). Har har för lågt hockeyskills helt enkelt.

Att ha ligans (förmodligen) överlägset högsta budget och få ut så lite är obegripligt.

Han måste lämna omgående.

Men byggt är byggt och är det rätt att spela de bästa hårt. De ska vara tränade för det. Men risken är att över tid så kommer det att kosta.

Avslutar mitt inlägg med målvaktsspelet: ingen av dem håller måttet, måste hitta två nya. Skulle kunna skriva romaner i detta ämne men väljer att hålla det mer kortfattat.

Ursäkta mitt långa svar/inlägg. Känns som att vi är överens om mycket men inte allt. Gillar diskussionen , intressant att få andra infallsvinklar. Det är tur vi är olika😀

Hursomhelst: vi stal en poäng igår, hoppas den blir moralhöjande för laget.

Sv: A proposito de nada
Peja: jo det går inte att köra spelare på detta sättet. Det tar ut sin rätt.
Kanske det är det vi ser nu k in resultatet. Man är för slitna för att leverera i jämförelse med andra lag mot i säsongsinledningen?

Sv: A proposito de nada
Peja: Då väljer jag att tro att de kommer orka tuffare matcher för de är vana med mycket speltid.
En annan statistik som är lite intressant är att Johan Larssons kedjekamrater har 18 mål tillsammans, men Larson har bara 3 assist. Om dessa tre assist är till någon av de 18 vet jag inte, även Kopacka har 3 assist men Indrasis har 10. Så Indrasis kanske är bättre än vad vi tror och Larsson bidrar inte lika mycket till offensiven som vi önskar. Att Kopacka gärna tar avsluten själv har vi nog alla sett och så länge han ligger i toppen på skytteligan så kommer vi säkert inte har något emot det.

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)