Inlägg: 2669728
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
{5647}: Hmm det jag har hört från många är att HA känns starkare än på många år med ett antal lag som satsat mot SHL. Bara att kolla vilka lag som spelar i kvartsfinalerna. Känns ju fan intressantare än SHL slutspelet
+ 2
Sv: A proposito de nada
{5647}: Spelar ju iofs noll roll vilken årgång som spelat bäst hockey. Det enda som är intressant är om man vinner sista matchen för året. Jag skiter fullständigt i om det är århundradets sämsta allsvenska så länge vi går upp. Anledningen till att ta upp och göra någon slags bedömning av olika årgångar är ju för att förminska vår insats och höja er egen. Men det är ju din standard mall 1A. Börja med att ge lite beröm, sen prata ner Löven och Stråhle, och sen avsluta med en halvdryg "fast ni måste lära er att spelet är helt annorlunda i Allsvenskan". Så tröttsamt..
+ 17
Det är fler bra spelare, men betydligt sämre prestationer i HA. Vi klarade oss inte kvar i SHL för att vi hade så bra spelare, för jämför vi oss med HV exempelvis har de ett oerhört mycket bättre lag spelare för spelare.
Jag såg inte tillräckligt mycket SHL ifjol så jag tänker inte göra mig till åtlöje och bedöma om det är sämre i år.