Inlägg: 2709039
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Huge: Och vilka är det som sponsorerna får pengar ifrån? Jo supportrar och annat löst folk.
Sponsrar p g a förväntad merförsäljning för att knyta sig nära till laget. Vilka står då för merförsäljnimgen. Jo supportrar som också vill knyta an mot laget.
Löfbergs Lila sponsrar väl FBK för att få FBK-supportrar att köpa lite extra kaffe. Inte Växjö- supportrar. Så även dessa pengar kommer i slutänden från supportrar.
Gäller dock inte Porser och liknande.
Sponsrar p g a förväntad merförsäljning för att knyta sig nära till laget. Vilka står då för merförsäljnimgen. Jo supportrar som också vill knyta an mot laget.
Löfbergs Lila sponsrar väl FBK för att få FBK-supportrar att köpa lite extra kaffe. Inte Växjö- supportrar. Så även dessa pengar kommer i slutänden från supportrar.
Gäller dock inte Porser och liknande.
+ 1
Varför är det då klandervärt att ”tigga” från supportrar men Ok att göra det från sponsorer, om båda har både en vilja och pengar att skänka?
Märkligt…
Trevlig Helg!