Inlägg: 2710004
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Silfver: "Det är lite som i Stockholm där staden sålde arenorna"
Nu får du ursäkta min okunskap här eftersom jag inte alls är insatt i Stockholm som så. Vad menar du med sålde arenorna?
Vad jag kan se är det ju Stockholm Globe Arena Fastigheter AB som äger dem och det företaget är i sin tur ägt av Stockholms Stadshus AB som i sin tur ägs av Stockholm stad... Eller?
start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/bolag/stockholm-globe-arena-fastigheter-ab/
Är det driften du tänker på? (Tidigare evenemangsbolaget AB Stockholm Globe Arena)
fastighetssverige.se/artikel/amerikanskt-bolag-tar-over-driften-av-globen-949
Och jag säger inte att din poäng är fel på något sätt. Jag undrar bara om jag missar något här. :)
Nu får du ursäkta min okunskap här eftersom jag inte alls är insatt i Stockholm som så. Vad menar du med sålde arenorna?
Vad jag kan se är det ju Stockholm Globe Arena Fastigheter AB som äger dem och det företaget är i sin tur ägt av Stockholms Stadshus AB som i sin tur ägs av Stockholm stad... Eller?
start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/bolag/stockholm-globe-arena-fastigheter-ab/
Är det driften du tänker på? (Tidigare evenemangsbolaget AB Stockholm Globe Arena)
fastighetssverige.se/artikel/amerikanskt-bolag-tar-over-driften-av-globen-949
Och jag säger inte att din poäng är fel på något sätt. Jag undrar bara om jag missar något här. :)
+ 1
Det är lite som i Stockholm där staden sålde arenorna för att kunna dra ner sin kostnadsbas men det är idrottsverksamheten som drar in kulorna till ägaren.