Inlägg: 2710009
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Gavve: Näe, det var jag som var otydlig. AEG köper driften av anläggningarna. Det är sällan de går in som fastighetsägare (annat än när de ibland äger lagen också).
Deras bc är att känna pengar på marginalen (vilket förklarar varför det är 3-4 ggr dyrare i kioskerna jmf med ERP) samt att de har en entertainment org som kan styra eventen till de arenor de driftar.
Brynäs Arena AB har inte riiiiktigt den dragkraften är jag rädd.
Deras bc är att känna pengar på marginalen (vilket förklarar varför det är 3-4 ggr dyrare i kioskerna jmf med ERP) samt att de har en entertainment org som kan styra eventen till de arenor de driftar.
Brynäs Arena AB har inte riiiiktigt den dragkraften är jag rädd.
+ 3
Nu får du ursäkta min okunskap här eftersom jag inte alls är insatt i Stockholm som så. Vad menar du med sålde arenorna?
Vad jag kan se är det ju Stockholm Globe Arena Fastigheter AB som äger dem och det företaget är i sin tur ägt av Stockholms Stadshus AB som i sin tur ägs av Stockholm stad... Eller?
start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/bolag/stockholm-globe-arena-fastigheter-ab/
Är det driften du tänker på? (Tidigare evenemangsbolaget AB Stockholm Globe Arena)
fastighetssverige.se/artikel/amerikanskt-bolag-tar-over-driften-av-globen-949
Och jag säger inte att din poäng är fel på något sätt. Jag undrar bara om jag missar något här. :)