Inlägg: 2757701
Svarskommentarer
Sv: Brynäs - HV71 2024-10-24
Zappaholic: Det gick lite för enkelt fram till 1-0 igår och sen trodde man att det skulle flyta på.
Ett inte helt ovanligt scenario oavsett lag, efter 5 raka vinster.
Starkt att vända på steken när inget tydde på nåt annat än HV-vinst vid 1-3.
Att dom sedvanligt svartmålande gamnackarna direkt börjar yla om ras och kvalspel om inget blir bättre, skrattar man ju mest åt, som vanligt…
Ett inte helt ovanligt scenario oavsett lag, efter 5 raka vinster.
Starkt att vända på steken när inget tydde på nåt annat än HV-vinst vid 1-3.
Att dom sedvanligt svartmålande gamnackarna direkt börjar yla om ras och kvalspel om inget blir bättre, skrattar man ju mest åt, som vanligt…
+ 16
Sv: Brynäs - HV71 2024-10-24
Zappaholic: "Med det sagt så hoppas jag Gällstedt är en coach som inte tillåter lättja ute på planen. Tyckte vi såg lite tendenser till det igår men det styrdes rätt och vi kunde vinna matchen."
Jag håller med om detta! Men att vi i stort sett vinner aldrig förlorar en tredjeperiod tycker jag ändå tyder på att han inte är rädd för att ryta i och förändra om det behövs inför den (ibland behövs det så klart inte). Så klart inget jag kan backa upp då jag inte är med i omklädningsrummet.
Av våra 12 tredjeperioder har vi vunnit 7, spelat 2 oavgjorda och bara förlorat 2. Bara 3 andra lag har också bara 2 förluster MEN då har de också bara 3 vinster och 7 oavgjorda.
Tycker ändå att GD (tror jag det är) berättat om att Gälla kan ryta i på träningar också när folk inte gör sitt bästa alla gånger. Han kan liksom verka som en härlig mysfarbror men också ryta i när det behövs (är min bild av honom).
Jag håller med om detta! Men att vi i stort sett vinner aldrig förlorar en tredjeperiod tycker jag ändå tyder på att han inte är rädd för att ryta i och förändra om det behövs inför den (ibland behövs det så klart inte). Så klart inget jag kan backa upp då jag inte är med i omklädningsrummet.
Av våra 12 tredjeperioder har vi vunnit 7, spelat 2 oavgjorda och bara förlorat 2. Bara 3 andra lag har också bara 2 förluster MEN då har de också bara 3 vinster och 7 oavgjorda.
Tycker ändå att GD (tror jag det är) berättat om att Gälla kan ryta i på träningar också när folk inte gör sitt bästa alla gånger. Han kan liksom verka som en härlig mysfarbror men också ryta i när det behövs (är min bild av honom).
+ 5
Det är här som skickliga coacher håller sina spelare ”accountable”. Jag kan fotboll och coachandet där bättre än hockey så det är lättare för mig att dra paralleller dit. Titta på coacher som Ferguson, Pep eller Ancelotti. Det är ingen slump att deras lag vann/vinner så mycket. Visst, det är landslagsspelare på alla positioner, men det är långt ifrån hela förklaringen.
Med det sagt så hoppas jag Gällstedt är en coach som inte tillåter lättja ute på planen. Tyckte vi såg lite tendenser till det igår men det styrdes rätt och vi kunde vinna matchen.