Inlägg: 2821407
Svarskommentarer
Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Linköping HC 2025-02-15
Brynäsgubbe: Verkar vara "masskrock" norr om Uppsala i bägge körriktningar. Ta det lugnt och lär försiktigt. Vill du/ni vara säker på att komma fram kanske ni får undvika E4:an.
Edit: Saxar in nedan från Expressen till er som är på väg till Gävle via Uppsala
"Trafikanter uppmanas att välja länsväg 600.
– Där pågår snöröjning. Men kör försiktigt för det är extra mycket trafik på grund av sportloven, säger Larsson.
Resande i norrgående riktning kan också ta länsväg 290 i höjd med Storvreta, och sen ta 292 i riktning mot Tierp för att komma ut på E4 efter olycksplatsen.
– Annars fastnar man i långa långa köer säger, Larsson. "
Edit: Saxar in nedan från Expressen till er som är på väg till Gävle via Uppsala
"Trafikanter uppmanas att välja länsväg 600.
– Där pågår snöröjning. Men kör försiktigt för det är extra mycket trafik på grund av sportloven, säger Larsson.
Resande i norrgående riktning kan också ta länsväg 290 i höjd med Storvreta, och sen ta 292 i riktning mot Tierp för att komma ut på E4 efter olycksplatsen.
– Annars fastnar man i långa långa köer säger, Larsson. "
+ 3
Nu mot Uppsala och det är knappt nån sikt.