Inlägg: 2873365
Svarskommentarer
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
OveJärnkrok: Indrasis påminner lite om Nick Johnson 2017. Då hade Johnson varit en av lagets toppspelare säsongen innan, men var inte längre lika bra. Då hade Brynäs en bredd som gjorde att man kunde placera Johnson långt ner i hierarkin och använda honom som en slags slutspelsjoker - precis den rollen borde Indrasis också ha nu, men eftersom man saknar bredd är det omöjligt att ge Indrasis den rollen som han borde ha på ålderns höst.
+ 7
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
OveJärnkrok: i nhl när man har chansen att gå långt lastar man gärna in. Det tänktet borde vi haft. Tydlig svaghet på bredden på forwards och vi satt i ett grymt slagläge. Borde verkligen gått för det.
+ 1
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
Off topic men finns det någon oskönare spelare än Linus Klasen när det gäller intervjuer?
+ 3
Sv: SM-final 3 - Luleå - Brynäs
OveJärnkrok: Ja håller med. Men vi har några som underpresterat med i slutspelet och senaste 10 matcherna i serien. Så drt är svåra avvägningar.
Med det sagt har Alcén gjort ett bra jobb med att bygga laget, men här tycker jag att man borde kunnat få in någon utöver Bengtsson, oavsett hur bra det gick just då.