1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779482 inlägg · 7967 ämnen

Inlägg: 2885509

Sv: Silly Season 2025-26
Retse: Har aldrig sett de här spelarna spela, så har ingen uppfattning om det. Däremot är diskussionen i sig intressant, men inte ny, och jag tycker alltid det är värt att uppmärksamma när Brynäs uppmärksammas i medierna. Så här mycket har väl inte Grahm uppmärksammats i riksmedia sedan hon/föreningen gick ut med att hon är(var?) den första kvinnliga SHL-sportchefen?

Däremot vore det en otroligt märklig tillfällighet om den bästa möjliga spelaren att värva ”råkar” vara tillsammans med en annan spelare som värvas samtidigt. Kalla mig cynisk - men är lite tveksam till den typen av ”tillfälligheter”.

Vill egentligen inte fastna i det specifika fallet utan menade att diskutera fenomenet i sig, inte minst med tanke på medieuppståndelsen. Den här storyn lär inte dö på någon timme, om man säger så.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 2025-26
Peja: Storyn lär ju inte dö här inne i alla fall. Men det är också som jag misstänkte och påpekat tidigare, inget som lyfts här inne gällande damlaget lyfts i samband när något positivt sker, utan så fort det skrivs eller finns chans att lyfta något negativt då ska det minsann passas på. Det tolkar jag som att det inte alls finns något intresse egentligen att diskutera damlaget på samma sätt som herrlaget utan bara vara en del av en jäkligt gubbig jargong som inte grundar sig på någon fakta eller kunskap om damlaget, utan bara ett behov att få uttrycka sig jävligt gubbigt. Så jag lämnar den här diskussionen nu, men om någon skulle vara sugen att uttrycka något fördjupande och analyser av damlaget med någon substans i så är jag gärna med och diskuterar.

Sv: Silly Season 2025-26
Peja: "Däremot vore det en otroligt märklig tillfällighet om den bästa möjliga spelaren att värva ”råkar” vara tillsammans med en annan spelare som värvas samtidigt."

Jag håller med om detta. Speciellt eftersom det bara var några dagar mellan presentationerna av dem också (Vainikka först).

Men kan någon svara på varför de inte har lika långa kontrakt? Den ena fick 1 år och den andra (Anna alltså) 2 år. Det kan ju vara för att det inte ska vara så uppenbart så klart men det är ju ett lite konstigt krav om det bara gäller 1 säsong och inte mer än så... Anna är ju fast i Brynäs i 2 år medan Vainikka kan vara någon helt annanstans redan nästa säsong (26/27 alltså).

Erika skriver ju dessutom att hon haft ögonen på Anna sedan hon var 10 (alltså i 11 år). Men det kan ju också vara ett spel för gallerierna. Även om det så klart är fakta att Erika hade Anna i flicklaget i Modo (går ju inte att ljuga om) så känns hela situationen konstig.

Köper helt om man anställer dem på precis samma premisser (att de passar in i laget alltså) då jag inte kunde bry mig mindre om de är partners eller ej (det är ju upp till Brynäs att avgöra). Men att värva någon med ett löfte om att dennes partner ska få kontrakt... Nej det skulle stinka ordentligt.

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: har träffat Gällstedt några gånger och som inflyttad Gävlebo ska jag dra en lans för han.
Jag skulle säga tvärtom, trevlig och sympatisk. Det kanske beror på hur man är själv vilket bemötande man får?
Jag är också ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)