Inlägg: 2892425
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 2025-26
OveJärnkrok: Tänker lite samma där, hur positivt allting ändå är nu med Bäckis så har jag inga förväntningar om att han ska vinna poängligan. Även om han säger sig vara fit så ser jag fortfarande Bäckis som en bonus, en bonus med fruktansvärd potential om han får vara hel. Kalla det fegt eller självbevarelsedrift men det känns bättre att inte ta ut nåt i förskott.
Oavsett om vi räknar in Bäckis eller ej så tycker jag dock att vi har ett bättre lag än ifjol. Det är bara att jämföra spelare för spelare som har försvunnit mot dom som har tillkommit. Utöver det så har vi några juniorer som är ett år äldre (och förhoppningsvis bättre) så det tycker jag ändå är givet. Vi ser nu att det är ett angenämt ”problem” att ta ut ett lag men det kommer bli oerhört värdefullt att ha den bredden framåt vårkanten så får vi se hur laget är komponerat då.
Det är väl backsidan som inte är bättre men heller inte så mycket sämre. Svårt att gradera, vi känns starkare defensivt men har tappat lite i offensiv styrka. Jag hoppas dock på ett namn till innan Alcén slår igen värvningsboken. Målvaktssidan är nog svårast att gradera i det här skedet.
Oavsett om vi räknar in Bäckis eller ej så tycker jag dock att vi har ett bättre lag än ifjol. Det är bara att jämföra spelare för spelare som har försvunnit mot dom som har tillkommit. Utöver det så har vi några juniorer som är ett år äldre (och förhoppningsvis bättre) så det tycker jag ändå är givet. Vi ser nu att det är ett angenämt ”problem” att ta ut ett lag men det kommer bli oerhört värdefullt att ha den bredden framåt vårkanten så får vi se hur laget är komponerat då.
Det är väl backsidan som inte är bättre men heller inte så mycket sämre. Svårt att gradera, vi känns starkare defensivt men har tappat lite i offensiv styrka. Jag hoppas dock på ett namn till innan Alcén slår igen värvningsboken. Målvaktssidan är nog svårast att gradera i det här skedet.
+ 6
Laget ser jäkligt fint ut på förhand, på det stora hela tycker jag att vi bör vara ett bättre lag än senast.