Inlägg: 2892813
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 2025-26
Gavve: Bör ju bero minst lika mycket på markförhållanden, höjdkurvor/lågpunkter och avlopp/brunnar/avrinning i omgivningen.
Tror inte själva påbyggnaden från Gavlerinken till Läkerol Arena/Monitorn påverkat mängden vatten som rinner in i bottenvåningen (såvida inte taket läcker). Bara en gissning dock. 🤔
Tror inte själva påbyggnaden från Gavlerinken till Läkerol Arena/Monitorn påverkat mängden vatten som rinner in i bottenvåningen (såvida inte taket läcker). Bara en gissning dock. 🤔
+ 7
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/qWOwz0/oversvamningskaos-i-brynas-arena-en-meter-vatten
Och det stämmer att de är väldigt lika. Det är samma arkitekt som ritat båda. De renoverades/byggdes om ungefär samtidigt också (06 & 08). Att två byggnader som är så lika får "samma" problem är ju oftast inte slumpen (samma som i översvämning efter regnoväder).