Inlägg: 2985874
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Verkar vara klart att Tuurula lämnar Kalmar efter säsongen. Ska bli väldigt spännande att se var han hamnar härnäst. Naturliga steget borde ju vara SHL eller Liiga tänker jag. Första tanken var LHC men LHC har ju Håkansson på kontrakt till maj 27 insåg jag sen. Sen såg jag att han ryktats till Liiga och AIK(!) av alla ställen (enligt Sportbladet).
www.barometern.se/sport/avslojar-beslutet-taget-tuurala-lamnar-kalmar-hc/
www.barometern.se/sport/avslojar-beslutet-taget-tuurala-lamnar-kalmar-hc/
+ 1
Just Ekholm och Andersén kom ju båda från HA som exempel. Även en sån som Karlkvist harvade ju i HA i många många år innan han fick chansen i SHL. Inte ens efter hans 68p på 52 matcher i HA fick han chansen i SHL.
Jag fattar ju att det har att göra med att den regeln som begränsade utomeuropeiska spelare och att man hellre värvar namnkunniga med mer erfarenhet nu. Men är det även så att gapet mellan HA och SHL är så pass stort nu mer så att även de som är poängkungar i HA är för dåliga för SHL? Zion Nybeck som gick till LHC har ju inte direkt haft en särskilt bra (sett till poängen) säsong i LHC denna säsong medan han gjort en del poäng i HA under några säsonger.
Men att vissa klarar av steget bättre än andra är fascinerande. Även om Kopacka knappast har en bra säsong så lyckades han ju utmärkt med steget från HA till SHL t.ex.