Inlägg: 2988421
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Peja: Kopacka och Silfverberg är ju dom som drabbas värst av bristen av spelskicklighet på backsidan. Anledningen till att vi har bäst utgångar ur egen zon är ju för att forwards lär hämta pucken varje gång för att backarna inte kan slå en vettig pass. Silfverberg kunde förra säsongen starta uppe vid offensiv blå och nu måste han starta nere i egen zon. Därav är han mycket tröttare i egen zon. Det är som sagt inte backarnas förtjänst att vi är bäst ur egen zon hur mycket ni tror på Alcén.
+ 8
Tyckte även Heino hade en bra poäng kring Brynäs anfallsspel för några månader sedan. Det blir statiskt i och mycket utsida offensiv zon eftersom backarna är så begränsade, de kan inte ”göra sin gubbe”, ofta inte hitta andra lösningar än att lägga ner pucken i sargen etc.
Men du har ju rätt i att målvaktsbiten har varit och är ett större provlem.