Inlägg: 3030810
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Peja: En annan parameter är om man kunde förespegla att man är en riktig contender.
Typ tidigt presentera nån/några högsta hyllan värvningar - som sedan gör det mycket enklare och billigare att få in resten av pusselbitarna.
LC-debaclet var ju kontraproduktivt på det sättet.
Det är dyrt att snåla i vissa lägen. DIF verkar ju nu vara mer på g än Brynäs. Ofattbart för en utomstående hur det kunde hända.
Typ tidigt presentera nån/några högsta hyllan värvningar - som sedan gör det mycket enklare och billigare att få in resten av pusselbitarna.
LC-debaclet var ju kontraproduktivt på det sättet.
Det är dyrt att snåla i vissa lägen. DIF verkar ju nu vara mer på g än Brynäs. Ofattbart för en utomstående hur det kunde hända.
+ 6
Att Modo inte är uppe i SHL kan man också utnyttja och har ju delvis redan gjort. Även där finns fler spelare (Wallinder, Gästrin etc) om de vill spela i SHL nästa säsong. De har ju rivalitet med Timrå och i jämförelse med just Timrå är nog Brynäs attraktiva.