Inlägg: 3030815
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Ja, fast om någon redan har sin bas relativt nära Gävle borde man ta fasta på det. Även om Brynäs har håvat in Olausson, så hade han säkert ändå flyttat söderut förr eller senare. Spelare som Hugg, Sandin etc borde spela i Brynäs. Om man börjar rekrytera från de regionerna kommer de att locka varandra också. Men det är klart att Gästrikarna måste spela i Brynäs, det är stora missar om LC gör succé och Sandström visar sig vara bättre än Brynäs invärvade burväktare.
+ 4
Typ tidigt presentera nån/några högsta hyllan värvningar - som sedan gör det mycket enklare och billigare att få in resten av pusselbitarna.
LC-debaclet var ju kontraproduktivt på det sättet.
Det är dyrt att snåla i vissa lägen. DIF verkar ju nu vara mer på g än Brynäs. Ofattbart för en utomstående hur det kunde hända.