Inlägg: 3031222
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Bob: Spelarna som saknas just nu är inte många till numerären, men de är i princip lagets viktigaste pusselbitar spelmässigt. En förstamålvakt, en förstaback, en förstacenter och en toppforward. Det hade varit en helt annan (bättre) situation om spelarna som ska in hade varit breddspelare.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Bob: håller med.
Åtminstone Bellows, Djoos, Trivingo och Källgren borde man kunna sätta bra pengar på att de bör vara bättre än förra året givet förberedelser och uppstart.
Även han den långhåriga fan, Norlander och Axel Andersson känns väl som rimliga att anta att de utvecklas lite. Hägg blev ju bättre eftersom.
Är det två-tre bra namn som kommer in ser ju laget överjävligt bra ut på papperet. Sen ska det ju stämma i övrigt också men jag tänker att jag väntar med att bränna Voodoo -dockor av Alcen tills han värvar tillbaka wikovski som spetsforward framåt oktober.
Åtminstone Bellows, Djoos, Trivingo och Källgren borde man kunna sätta bra pengar på att de bör vara bättre än förra året givet förberedelser och uppstart.
Även han den långhåriga fan, Norlander och Axel Andersson känns väl som rimliga att anta att de utvecklas lite. Hägg blev ju bättre eftersom.
Är det två-tre bra namn som kommer in ser ju laget överjävligt bra ut på papperet. Sen ska det ju stämma i övrigt också men jag tänker att jag väntar med att bränna Voodoo -dockor av Alcen tills han värvar tillbaka wikovski som spetsforward framåt oktober.
+ 11
Sv: A proposito de nada
Bob: "Tacksamhet och exaltering" över ett lag som är ännu ett år äldre och knappt klarade topp 6 förra säsongen. Känns ju alldeles fantastiskt detta!
Sv: A proposito de nada
Bob: Det finns en fin gräns mellan trygghet och passivitet. Kontinuitet är bra, men i dagens SHL rustar konkurrenterna aktivt, och att stå still är i praktiken att tappa mark. Samma trupp ett år senare innebär bara högre slitage och större skaderisker om spetsen inte fylls på. Kritik och oro föds ur ett engagemang för att klubben inte ska slå sig till ro – det är precis den kravbilden ett topplag ska ha på sig.
+ 17
Sv: A proposito de nada
Bob: Man kan se det på flera sätt, det är klart att Brynäs numera har förutsättningarna och möjligheterna att bli ett etablerat topplag, det är dock på lånad tid om man inte förstärker truppen med nya stommespelare.
Den nuvarande truppen skulle i bästa fall kunna hålla samma nivå, men det mesta sannolika är att dom går ner sig i produktion och prestation. Av den anledning är det helt avgörande att man lyckas värva in högkvalitativa spelare för att vi ska kunna bekräfta vår position i tabellen. Då blir rekryteringarna från allt som ledarstab till spelare helt avgörande, och blir legitima orosmoln. Sen är det är inte panik, men man kan inte heller kan vara naiv kring behoven framöver om man fortsatt vill vara en framgångsrik förening.
Den nuvarande truppen skulle i bästa fall kunna hålla samma nivå, men det mesta sannolika är att dom går ner sig i produktion och prestation. Av den anledning är det helt avgörande att man lyckas värva in högkvalitativa spelare för att vi ska kunna bekräfta vår position i tabellen. Då blir rekryteringarna från allt som ledarstab till spelare helt avgörande, och blir legitima orosmoln. Sen är det är inte panik, men man kan inte heller kan vara naiv kring behoven framöver om man fortsatt vill vara en framgångsrik förening.
+ 2
Säger det igen. Vi kommer kunna mönstra, förutsatt att Bäckis stannar, exakt samma topp nia och backpar som åstadkom detta exklusive Kempný som sannolikt kommer ersättas av någon bättre, jämnare. Berra är med från start. Hägg är inkörd. Backparen är inkörda. Bellows startar på en helt annan plats, Bäckis likaså samt Trivigno som med ordentlig försäsongsträning i ryggen kan nå den nästan otroligt höga och jämna nivå han höll första året.
Förstår inte hur man kan vara Brynäsare idag, utan att i första hand känna tacksamhet och exaltering inför läget vi är i.