Inlägg: 3036014
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Lemp: Jo, det där har jag tyckt till om flera silly seasons när det gäller Brynäs värvningsstrategi. Att man måste börja göra klart med topparna/ de tyngre tillskotten och därpå komplettera med spelare från "lägre hylla". Inte tvärtom.
Vissa år har detta väl skett också i Brynäs. Men ibland inte.
2026 verkar blì ett nytt år då Alcen börjat i s a s "fel ända". Inget ont menat därmed om de spelare som hittills skrivit på. Men affischnamn är ju faktiskt ingen av dessa.
Frågan börjar väl också bli alltmer relevant om Brynäs alls kommer få in några sådana till kommande säsong. Jag börjar tvivla. Dagsaktuell trupp kommer med stor sannolikhet inte räcka långt. Konkurrenterna verkar klara av att rusta behändigare och fortare, så man börjar frågar sig om inte spelare av högre dignitet heller vill spela för Brynäs?
Vissa år har detta väl skett också i Brynäs. Men ibland inte.
2026 verkar blì ett nytt år då Alcen börjat i s a s "fel ända". Inget ont menat därmed om de spelare som hittills skrivit på. Men affischnamn är ju faktiskt ingen av dessa.
Frågan börjar väl också bli alltmer relevant om Brynäs alls kommer få in några sådana till kommande säsong. Jag börjar tvivla. Dagsaktuell trupp kommer med stor sannolikhet inte räcka långt. Konkurrenterna verkar klara av att rusta behändigare och fortare, så man börjar frågar sig om inte spelare av högre dignitet heller vill spela för Brynäs?
+ 1
Sv: A proposito de nada
Lemp: Precis, det känns som det är huvudproblemet i Brynäs värvningsstrategi. Istället för att göra klart med toppnamn tidigt så hoppas Alcén att hemvändare som LC, Söderström och Järnkrok ska välja Brynäs och om det skiter sig så ligger vi hjälplöst efter övriga topplag.
Det är bara att hoppas på att han har någon/några mer eller mindre redan klara som han inte kan presentera. Annars är jag rädd för att vi kommer få vänta och se vad som kommer ut på marknaden som vi ska vara med och slåss om. Då är det nog väldigt bra om truppen är satt till första träningsmatchen i augusti.
Det är bara att hoppas på att han har någon/några mer eller mindre redan klara som han inte kan presentera. Annars är jag rädd för att vi kommer få vänta och se vad som kommer ut på marknaden som vi ska vara med och slåss om. Då är det nog väldigt bra om truppen är satt till första träningsmatchen i augusti.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Lemp: Marcus Johansson klar för FBK, med tanke på hur bra han varit de senaste åren bör han vara seriens bästa spelare. Hade garanterat kunnat få ett nytt välbetalt kontrakt i NHL. Järnkrok däremot vill lira fjärdekedja på minimumlön….
+ 16
Problemet är väl snarare att Brynäs inte, likt topplagen, värvar spetspelare tidigt under säsongen, utan väntar och därmed sätter sig i en riskabel position. Antingen kommer det lösa sig väldigt bra ändå eller så skiter det sig fullständigt.