Inlägg: 3036357
Sv: A proposito de nada
Peja: Visst är det så men de spelarna verkar inte finnas tillgängliga att värva förrän i juli. Så det är antingen vänta in juli eller ha gjort klart med dessa spelare långt tidigare. Och de som fanns tillgängliga att värva tidigare var väldigt få. Vilka skulle det ha varit tänker du som skulle hamnat i Brynäs istället för i andra SHL-klubbar? Visst Koblar och Olausson men de är väl knappast de förstakedjespelare du efterfrågar. Puistola hade så klart känts som en sådan, men ser du Kellman, Shinnimin eller Dickinson som spelare som faller in under den kategorin? Visst hade jag gärna sett att Brynäs hade haft forwardsen på plats redan men känns inte riktigt som marknaden har sett ut riktigt så.
+ 8
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Retse: Carlsson och Salo är väldigt tydliga toppbackar. Det finns fler som också är bra, särskilt om man även väger in spelare som förlängde sina kontrakt med befintliga klubbar.
Vejdemo, Puistola etc är kedjespelare som är riktigt bra.
Såg förresten att Välimäkis lag gick upp till 3-3 i matcher i i natt. Däremot är Wilkes-Barre/Scranton Penguins utslagna nu. Två spelare därifrån (Aho, Växjö, och Koppanen, Luleå) uppges vara klara för SHL.
Vejdemo, Puistola etc är kedjespelare som är riktigt bra.
Såg förresten att Välimäkis lag gick upp till 3-3 i matcher i i natt. Däremot är Wilkes-Barre/Scranton Penguins utslagna nu. Två spelare därifrån (Aho, Växjö, och Koppanen, Luleå) uppges vara klara för SHL.
+ 1