Inlägg: 3038890
Sv: A proposito de nada
Om nu verkligheten är så att NHL fritt kan snuva spelare (klausul eller inte) fram till 1/7 så vänta då för fan med att presentera spelaren till 2/7. Det här är så jävla patetiskt. SHL är en knatteliga som står på knä för NHL.
+ 2
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Lunkan: Du skulle vara lika förbannad då, för det skulle vara en jävligt konstigt annonsering av en värvning. "Vi har skrivit kontrakt med Juuso på två år, men han fick nytt kontrakt i NHL pga en klausul så vi får se om han kommer tillbaka till år två eller om han fortsätter i NHL."
+ 1
Sv: A proposito de nada
Lunkan: Välimäkis kontrakt med NHL-klubben går ut 30/6, därför räknas det här bara som en förlängning av ett befintligt kontrakt och inte som att han bryter SHL-kontraktet för NHL. Det är skillnad mot typ Axel Andersson som inte redan sitter på ett NHL-kontrakt.