Inlägg: 3039014
Sv: A proposito de nada
Silfver: För att man har skrivit kontrakt med honom och han har spelat klart föregående säsong. Jag som medlem i föreningen skulle bli jävligt misstänksam om man håller inne med vilka spelare som är under kontrakt.
+ 1
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Vi har aldrig juridiskt ägt Välimäki. Vi äger honom inte nu helller. Såtillvida är det plus minus noll. Där har Alcen inte gjort något fel.
Dock är ju kommunicerandet att han är klar fast han inte var det horribelt. Nästan så man tror att det var nån sommmarvikarie som råkade posta en prefabricerad artikel?
Finns det ingen granskningsprocess i Brynäs för pressreleaser där flera människor ska lusläsa och granska innehållet från alla tänkbara synvinklar inkl juridiiskt?
Har själv släppt några pressreleaser genom årens lopp i två olika företag (svenskt och amerikanskt) - enligt bägge företagens processer skullle dessa först granskas med mikroskåp av alla tänkbara avdelningar inkl jurister innan något släpptes - var nästan löjligt hur noga det var att inget - INGET - blev fel
Dock är ju kommunicerandet att han är klar fast han inte var det horribelt. Nästan så man tror att det var nån sommmarvikarie som råkade posta en prefabricerad artikel?
Finns det ingen granskningsprocess i Brynäs för pressreleaser där flera människor ska lusläsa och granska innehållet från alla tänkbara synvinklar inkl juridiiskt?
Har själv släppt några pressreleaser genom årens lopp i två olika företag (svenskt och amerikanskt) - enligt bägge företagens processer skullle dessa först granskas med mikroskåp av alla tänkbara avdelningar inkl jurister innan något släpptes - var nästan löjligt hur noga det var att inget - INGET - blev fel
+ 1
Sv: A proposito de nada
magr: Brynäs hade nog varit öppna med det oavsett. Det märkliga nu är att man presenterade honom som att han ska spela i Brynäs kommande säsong, och bara en dag innan han skriver ett NHL-kontrakt. Dvs, redan när Välimäki presenterades av Brynäs var han antagligen redan rätt klar för Carolina.
Om Brynäs hade haft koll på det hade man nog väntat någon dag istället och varit öppna med hela situationen, istället för hur allting blev nu.
Om Brynäs hade haft koll på det hade man nog väntat någon dag istället och varit öppna med hela situationen, istället för hur allting blev nu.