Inlägg: 3039094
Svarskommentarer
Sv: A proposito de nada
Om jag inte minns fel så har vi varit med om det här förut..skrev inte Eddie Läck på för oss och försvann till NHL innan han hunnit spela en enda match för oss..men den situationen kanske var annorlunda. Nån som vet?
Sv: A proposito de nada
Joppe: Välimäki var fortfarande NHL-signad när det nya avtalet skrevs. Det är inte samma sak som när en kontrakterad SHL-spelare skriver på ett NHL-kontrakt.
Canes tog in honom nu och dom har just nu väldigt få backar under kontrakt i sitt lag. Jag kan tänka mig att dom vill ge välimäki en chans men jag tror att deras förhoppning är att trejda till sig något "bättre".
Som jag förstår det så är Brynäs kontraktet brutet iom klausulen. Trots att jag hoppas att välimäki kanske får 9 matcher i NHL i höst och inte platsar därmed vägrar gå tillbaka till Ahl och därför väljer Brynäs i slutändan.
Jag förstår att det är något så kallade önsketankar. Samma sak som flera forwardsvärvningar vi hoppats på känns som.
Är det någon som kan reda upp hur det verkligen fungerar?
Vill även punktera att jag tycker Alcen har haft väldigt mycket otur med värvningar och jag tycker verkligen inte att han bär det största fiaskot i detta. Trots att det onekligen blir en svårare och hårdare silly för oss.