1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778917 inlägg · 7967 ämnen

Inlägg: 500268

Sv: Bild på nya arenan!
GävleLasse: "Nog tycker jag att det har vänt och så sakteliga börjat peka uppåt för Brynäs som förening." "Att detta skulle vara ett steg i fel riktning har jag svårt att se. Jag har även noterat att många i ledande ställning har bytts ut mot nytt folk, även det måste ju ses som ett steg i rätt riktning. Rent konkret, vad mer begär DU för att tycka att Brynäs går åt rätt håll? Det skulle vara intressant att få veta."

Om det pekar uppåt för Brynäs har det absolut inte märkts på något sätt. Den ekonomiska situationen har blivit bättre, ja, folk har bytts ut på kansliet, ja, och nya spelare har kommit in, ja. Ändå ser Brynäs årgång 04/05 skrämmande dålig ut. Alltså tycker jag att det är helt fel att säga att Brynäs är på rätt väg, vi närmar oss i alla fall inte nåt annat lag. Vad annars räknas egentligen än det sportsliga?

För att Brynäs, rent konkret, ska "gå åt rätt håll" måste de skapa en modern, professionell organisation likt Frölunda, Färjestad och de stora grabbarna. Jag vill inte se förra årets tredjelinecenter bossa i båset som är polare med halva laget och yngre än lagkaptenen på isen. Det måste ske riktiga satsningar. Visst, det är bra att "stjärnorna" Honken, Dackell och Wahlberg kommit hit i år men ingen av dem är här som ett resultat av lysande värvningsförmåga av Sundlöv. De kom ändå. Övrigas kvalitéer kan verkligen diskuteras.

När Kyrö säger att han fortfarande siktar på slutspel och säger att laget är tillräckligt bra för Elitserien (innan senaste värvningarna) blir jag bara förbannad. Det är så dumt, förvisso ett korkat spel för medierna men han lurar ju ingen (förutom nån enstaka i detta forum). Vad Brynäs behöver göra, rent konkret, i detta olustiga läge - inför nästa säsong om de mot förmodan håller sig kvar - är att kolla på de lag som också har ansträngd ekonomi, dvs. är i "Brynäs klass" eller i närheten. Ta t.ex. Luleå. De påminner om Brynäs med olikheten att de år efter år tycks klara sig till slutspel och inte minst vara stabila som lag. Inget stjärnlag men det är ju inte Brynäs heller. Vad gör de rätt och vad gör Brynäs fel?

Börja där, stabilisera laget och klubben, spela några slutspel och kanske, kanske kan Brynäs vara ett stabilt mittenlag om 8-10 år. Det som talar emot är givetvis det vi ser idag. Klubben tycks skötas så jävla dåligt, laget är uruselt och åker kanske ur (tufft att komma tillbaka) och inte minst det faktum att lagen ovanför Brynäs också lär bli bättre med åren precis som den totala kvalitén på hockeyn. Det blir svårt milt uttryckt.

Men det är inte fy skam att ha ett topplag i Allsvenskan heller. Vi får väl kanske börja resonera så snart istället.

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Fan jag skulle ju inte skriva mer, men jag ber om ursäkt om du tog det på allra sämsta (AI sätt), Min avsikt var inte att vara jävlig mot någon. Det var ärliga frågor utifrån din attityd gentemot spelreklam. Jag blev ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)