1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779079 inlägg · 7967 ämnen

Sandlåda


Sandlåda
Det känns lite som diskussionen har kört fast, sen ett par månader tillbaka.

Huge: "Min pappa är starkare än din pappa."

Rodrigues: "Min pappa suger!!"

Lite mer nyanserat skulle jag vilja påstå att jag utgår från att inställningen fortfarande finns där. En avgörande skillnad mellan Brynäs nu och i början av säsongen är avsluten. I början av säsongen hängde man dem högt, vilket man inte sett i Gavlerinken sen -99 eller nåt sånt. Det gör man inte längre. Vad beror det på? Bristande självförtroende? Trötthet?

Nån som har en teori som inte går ut på "otur" eller "de suger" eller synonymer av dessa två förklaringar?

Sv: Sandlåda
Ford Prefect: "Lite mer nyanserat skulle jag vilja påstå att jag utgår från att inställningen fortfarande finns där."

Det är väl ungefär bara det jag försöker säga, så välkommen i sandlådan.... :-)

"Hang ém high"
Var inte det en västern med Clintan?

En kvalificerad gissning är att det har med självförtroende, och därmed kyla i avsluten att göra. Att man målade på höga skott i början kan väl kanske bara vara en slump. Har man självförtroendet så hittar man nog luckan oavsett om den sitter högt eller lågt.
Fast generellt sett borde det vara lättare om man sätter den högt, dvs runt axlarna på målisen, där det borde vara svårast att täcka. Nu snackar jag om rena frilägen fast det även borde gälla i övrigt.

Sv: Sandlåda
Ford Prefect:
Helt rätt angående avsluten,
tom Nyllet smällde ju upp ett par i nättaket i början av säsongen.

"Som man tränar spelar man" heter det ju, dålig fokus på avsluten under träning nu under säsongen kanske?
Dessa eviga kedjebyten för forwards kanske gör att man inte har rätt grundtrygghet i spelet och måste koncentrera sig för mycket på "fel saker".
Eller nåt....

Sv: Sandlåda
Ford Prefect: Målen ska oftast göras till ett konstverk och då blir det inga mål, det måste bli enklare och spelarna måste bli mer egoistiska när det gäller avsluten.Vet inte hur många målchanser som har sumpats pga att det har passats en gång för mycket. Ligger man i topp så har man råd att leka lite, men är man i Brynäs sitation så måste det göra enkelt, enligt mig iaf o vad fan vet jag?

« · 379337

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Välimäki presenterad!!! Härligt
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)