SCA Cupen
« Föregående · 743584 · Nästa » Till forumet
Sv: SCA Cupen
Uddan:
"Snälla lilla vän"?
Tillåt mig att skratta. Av din bild på HS så ser du ut att vara 13 år gammal (inget fel med det) så din patroniserande retorik faller ganska fort.
Dessutom verkar du ha problem med att förstå vad jag menar. Ja, jag tycker Lindström är en idiot för det han har gjort när det gäller bentacklingar. Men det betyder inte att jag inte skulle tycka samma sak om en Brynäsare skulle åka runt som ett rikspucko och utdela fula tacklingar. En idiot är en idiot. Bentacklingar ska bort.
"Snälla lilla vän"?
Tillåt mig att skratta. Av din bild på HS så ser du ut att vara 13 år gammal (inget fel med det) så din patroniserande retorik faller ganska fort.
Dessutom verkar du ha problem med att förstå vad jag menar. Ja, jag tycker Lindström är en idiot för det han har gjort när det gäller bentacklingar. Men det betyder inte att jag inte skulle tycka samma sak om en Brynäsare skulle åka runt som ett rikspucko och utdela fula tacklingar. En idiot är en idiot. Bentacklingar ska bort.
Sv: SCA Cupen
Uddan:
Haha, ja du visar ju tydligt med dina inlägg att du bevisligen har en högre ålder än mig (jag är 25 förresten). Du kanske till och med går på gymnasiet?
I vilket fall verkar ditt rättstavningsprogram ha havererat och jag orkar inte googla på vad "nedåt chackad 70:åring" egentligen betyder så jag fortsätter till din fråga.
Jag kan givetvis inte veta med säkerhet om Lindström medvetet var ute efter att skada Brynäsarna. Skulle jag gissa så skulle jag gissa på att han INTE var det. Han har inget att tjäna på att någon Brynäsare blir skadad i en försäsongsmatch. Däremot tror jag att han satte ut benet medvetet i syfte att markera mot Brynäsarna. Och eftersom Lindström inte har mycket till eftertanke i sig så insåg han inte att det kunde medföra någonting värre än att Brynäsarna gick i isen.
Därför har han fått epitetet idiot av många Brynäsare.
Haha, ja du visar ju tydligt med dina inlägg att du bevisligen har en högre ålder än mig (jag är 25 förresten). Du kanske till och med går på gymnasiet?
I vilket fall verkar ditt rättstavningsprogram ha havererat och jag orkar inte googla på vad "nedåt chackad 70:åring" egentligen betyder så jag fortsätter till din fråga.
Jag kan givetvis inte veta med säkerhet om Lindström medvetet var ute efter att skada Brynäsarna. Skulle jag gissa så skulle jag gissa på att han INTE var det. Han har inget att tjäna på att någon Brynäsare blir skadad i en försäsongsmatch. Däremot tror jag att han satte ut benet medvetet i syfte att markera mot Brynäsarna. Och eftersom Lindström inte har mycket till eftertanke i sig så insåg han inte att det kunde medföra någonting värre än att Brynäsarna gick i isen.
Därför har han fått epitetet idiot av många Brynäsare.
Sv: SCA Cupen
Namtrac: Hur måna knätacklingar har Sanny delat ut då som skadat ledbanden på motståndarna? Mig veterligen är det bara denna incident som jag känner till under hans tid i Timrå.
Sedan är väl inte ni så jävla rumsrena i alla lägen heller? Tag avstyånd från vad era egna pysslar med också. Nej just det ja när en brynäsare ör någonting då äre en olyckshändelse.
Ni resonerar likadant som lulingar. Det är helt okej att skrika chill it när en av ens egna mosar en motståndare som far med huvudet före in i sargen. Men är det ombytta roller är det lynchstämning.
Var lite konsekventa nu och släpp rullatorerna för fan och kom in i matchen!
Sedan är väl inte ni så jävla rumsrena i alla lägen heller? Tag avstyånd från vad era egna pysslar med också. Nej just det ja när en brynäsare ör någonting då äre en olyckshändelse.
Ni resonerar likadant som lulingar. Det är helt okej att skrika chill it när en av ens egna mosar en motståndare som far med huvudet före in i sargen. Men är det ombytta roller är det lynchstämning.
Var lite konsekventa nu och släpp rullatorerna för fan och kom in i matchen!
Sv: SCA Cupen
ernie eagle:
Om du hade bemödat dig att läsa mitt förra inlägg så hade du hittat detta:
"Ja, jag tycker Lindström är en idiot för det han har gjort när det gäller bentacklingar. Men det betyder inte att jag inte skulle tycka samma sak om en Brynäsare skulle åka runt som ett rikspucko och utdela fula tacklingar. En idiot är en idiot. Bentacklingar ska bort."
Så nu inser du hur löjligt ditt inlägg blev.
Om du hade bemödat dig att läsa mitt förra inlägg så hade du hittat detta:
"Ja, jag tycker Lindström är en idiot för det han har gjort när det gäller bentacklingar. Men det betyder inte att jag inte skulle tycka samma sak om en Brynäsare skulle åka runt som ett rikspucko och utdela fula tacklingar. En idiot är en idiot. Bentacklingar ska bort."
Så nu inser du hur löjligt ditt inlägg blev.
Sv: SCA Cupen
Namtrac: Okej då är du förlåten. Då är vi överens =) Hockey är ett givande och tagande. Det finns smurfer i alla led dessvärre och som sagt var jag avstånd från allt övervåld men vad jag är trött på är att saker och ting har en tendens att förstoras upp och få alldeles för stora propotioner.
Jag blev ju nästintill en måltavla för Warens ilska i Norrtälje. Blev ju fan livrädd när skällde som en dåre. Kändes ju sådär lagomt roligt om man säger så.
Jag blev ju nästintill en måltavla för Warens ilska i Norrtälje. Blev ju fan livrädd när skällde som en dåre. Kändes ju sådär lagomt roligt om man säger så.
Sv: SCA Cupen
Uddan:
Okej, är det INGEN av er timråiter som läser inläggen som kommer?
Jag skrev:
"Jag kan givetvis inte veta med säkerhet om Lindström medvetet var ute efter att skada Brynäsarna. Skulle jag gissa så skulle jag gissa på att han INTE var det. Han har inget att tjäna på att någon Brynäsare blir skadad i en försäsongsmatch. Däremot tror jag att han satte ut benet medvetet i syfte att markera mot Brynäsarna."
Du har helt rätt i att han själv kan bli skadad, men med största sannolikhet drabbar det den spelare som är oförberedd mest. Dessutom tror jag att matchsituationer gör att spelare i allmänhet resonerar lite annorlunda än vad de skulle göra om de exempelvis blev intervjuad om bentacklingar. Lindström satt knappast hemma och planerade att han skulle bentackla Brynäsare, men han gjorde det lik förbannat.
Okej, är det INGEN av er timråiter som läser inläggen som kommer?
Jag skrev:
"Jag kan givetvis inte veta med säkerhet om Lindström medvetet var ute efter att skada Brynäsarna. Skulle jag gissa så skulle jag gissa på att han INTE var det. Han har inget att tjäna på att någon Brynäsare blir skadad i en försäsongsmatch. Däremot tror jag att han satte ut benet medvetet i syfte att markera mot Brynäsarna."
Du har helt rätt i att han själv kan bli skadad, men med största sannolikhet drabbar det den spelare som är oförberedd mest. Dessutom tror jag att matchsituationer gör att spelare i allmänhet resonerar lite annorlunda än vad de skulle göra om de exempelvis blev intervjuad om bentacklingar. Lindström satt knappast hemma och planerade att han skulle bentackla Brynäsare, men han gjorde det lik förbannat.
Sv: SCA Cupen
Namtrac: jojo men ja håller me de ska bort.. Och ja tycker inte heller att de han gjorde är bra.. De är bättre me en ordentlig bröstvärmare!!
Men ja kan ändå inte tro att de han gjorde med mening.. Skulle han markera skulle han gjort brynäsren ett frimärke! Å inge knätackling..Ren olyckshändelse!!!
Men ja kan ändå inte tro att de han gjorde med mening.. Skulle han markera skulle han gjort brynäsren ett frimärke! Å inge knätackling..Ren olyckshändelse!!!
Sv: SCA Cupen
Uddan:
Klart det hade varit bättre med en ren tackling. Olyckshändelse skulle inte jag rubricera det som. Han kanske reagerade spontant i situationen och gjorde något överilat som han senare ångrade, men faktum är att han inte hade spärren i huvudet som gör att han tänker att bentacklingar är uteslutna.
Håller man på med bentacklingar är man en idiot, oavsett om det var i stridens hetta, det måste finnas i bakhuvudet att man inte sätter ut benet.
Jag hoppas verkligen att det inte är något han gör ofta, men det vet ni bättre än vad jag gör.
Klart det hade varit bättre med en ren tackling. Olyckshändelse skulle inte jag rubricera det som. Han kanske reagerade spontant i situationen och gjorde något överilat som han senare ångrade, men faktum är att han inte hade spärren i huvudet som gör att han tänker att bentacklingar är uteslutna.
Håller man på med bentacklingar är man en idiot, oavsett om det var i stridens hetta, det måste finnas i bakhuvudet att man inte sätter ut benet.
Jag hoppas verkligen att det inte är något han gör ofta, men det vet ni bättre än vad jag gör.
Sv: SCA Cupen
Vi ställer upp enligt följande:
#1 Robert Kristan, #30 Daniel Sperrle
FÖRSTAFEMMAN
#32 Jonathan Carlsson - #3 Daniel Johansson
#23 Björn Danielsson - #36 Mikael Lind - #12 Andreas Dackell
ANDRAFEMMAN
#7 Tommy Sjödin - #10 Peter Nolander
#27 Lars-Erik Spets - #24 Mads Hansen - #21 Ove Molin
TREDJEFEMMAN
#15 Daniel Ström - #28 Daniel Casselståhl
#9 Henrik Malmström - #33 Sebastian Karlsson - #17 Daniel Hermansson
FJÄRDEFEMMAN
#8 Nicholas Angell - #22 Jörgen Sundqvist
#20 Johannes Salmonsson - #31 Anton Persson - #18 Johan Alcén
Alltså saknar vi i dagens match från ordinarie lag:
Antti Hulkkonen, Jiri Bicek, Mathias Månsson, Nicklas Bäckström, Richard Gynge och Rodrigo Lavins.
#1 Robert Kristan, #30 Daniel Sperrle
FÖRSTAFEMMAN
#32 Jonathan Carlsson - #3 Daniel Johansson
#23 Björn Danielsson - #36 Mikael Lind - #12 Andreas Dackell
ANDRAFEMMAN
#7 Tommy Sjödin - #10 Peter Nolander
#27 Lars-Erik Spets - #24 Mads Hansen - #21 Ove Molin
TREDJEFEMMAN
#15 Daniel Ström - #28 Daniel Casselståhl
#9 Henrik Malmström - #33 Sebastian Karlsson - #17 Daniel Hermansson
FJÄRDEFEMMAN
#8 Nicholas Angell - #22 Jörgen Sundqvist
#20 Johannes Salmonsson - #31 Anton Persson - #18 Johan Alcén
Alltså saknar vi i dagens match från ordinarie lag:
Antti Hulkkonen, Jiri Bicek, Mathias Månsson, Nicklas Bäckström, Richard Gynge och Rodrigo Lavins.
« Föregående · 743584 · Nästa »