SILLY SEASON 13/14
I morgon blir det Brynäsnyheter på webben. Det törs jag nästan lova efter att jag sprang ihop med en viss person efter jobbet. #Brynäs" SPÄNNANDE!!!
Uppgifter: Växjö värvar HV:s amerikan | HockeyfeberSkellefteå sneglar på Timråbacken | Hockeyfeber
Jonas Ahnelöv är väl inte heller aktuell. Lukas Kilström blir ju förmodligen den ända backförstärkningen.
www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/nyckelspelaren-ar-pa-vag-mot-flytt-till-nhl/
Ekholm och Kilström vore mumma nästa år! ;)
tror dock han stannar i AHL ett år till.
Nu när Timrå åkt ur tycker jag att Sundlöv på allvar ska börja prata med Lander i Edmonton, vi kommer säkerligen inte få honom till nästa säsong, men spelar han ett år till i AHL och inte blir trejdad borde ju ES vara aktuellt? Så snacka med han och visa intresse kanske vi kan få Lander till Säsong 14/15?? Sjukt duktig och viktig spelare som skulle vara guld i Brynäs! =)
Så här då?
Anders Nilsson - Johan Holmqvist
Ryan Gunderson - Simon Bertilsson
Jonas Andersson - Stephen Dixon - Nicklas Danielsson
Mat Robinson - Jonas Ahnelöv
Johan Harju - Sebastian Enterfeldt - Jesper Ollas
Lukas Kihlström - Robin Jacobsson
Elias Lindholm - Mattias Sjögren - Anton Rödin
Christian Djoos - Jörgen Sundqvist
Daniel Brodin - Jonathan Granström - Andreas Thuresson
Extra:Lindgren,Persson
LINUS OMARK KLAR!!!!!!
enligt säkra uppgifter igår presenteras Linus OMARK under tisdagen för Brynäs if.
Avtalet skall gälla i 2+1 år.
Hoppas Sundlöv har helt klart för sig vilka spelartyper som behöver värvas.
Ska till exempel Granström och Lindholm användas som centrar eller yttrar?
Det avgör ju vilka som bör värvas.
Backsidan i början på nästa säsong bör ju förhoppningsvis bli bättre
än den vi hade i slutet på denna säsong. Med Bertilsson och Kilström,
i stället för Styrman och Berglind, så borde det bli lite mer stabilitet.
Frågan blir då bara om det är tillräckligt mycket bättre?
Annars fortsätter Enterfeldt med Harju och får Rödin med sig? =)
Ge mig mer namn att spekulera med MS!! :D
Blåslampa hjälper inte på trasiga hockeykroppar. Widing håller åtminstone en hel säsong. Vette fan om Lauritzen och Nordquist skrapar ihop 55 omgångar tillsammans nästa säsong.
Jajjen:
Bra att de skickar W, trots att han kunde gå ner i lön
Det sätter blåslampan/luppen på Basse o Nordan ännu mer
Jag tvivlar på att de lyfter Brynäs-lön om de spelar till sig en bänkplats i höst...snarare gör de en deal, går ner i lön och får speltid i en annan klubb...AS, Läxsand, ÖIK...
Undrar varför man lagt in en leende Sundlöv i artikeln? Hade hellre haft Johansson och Widing kvar och sett att Nordquist och Lauritzen fick söka nya arbetsgivare.