SILLY SEASON 13/14
70 Rodrigues:
Det går ju inte att ifrågasätta en insideruppgift då man själv inte har nån insyn... man måste ju lita på sina medmänniskor.
Inte kan väl en Brynäsare till en annan fara med falsk vittnesbörd?
70 Rodrigues:
"jantelagen Mecka ligger uppe på Sätraåsen"..... "har man åsikter som sticker ut får man ge sig av"
Låter ju helt otroligt, kan man få några exempel på åsiktslämnare som fått så omild behandling?
Hälsning från en lallare utan insyn ;-)
Även hjältar gör fel ibland. Även de som tidigare gjort ett bra jobb kan börja göra ett dåligt. Förstår inte den här Untouchable inställningen som vissa har.
Att starta säsongen med 12 anfallare + då Emil Molin låter väl
skadekänsligt i mina ögon. Man bör väl ha 14 anfallare i truppen?
Man ska ha vettiga åsikter helt enkelt. Ingenting säger att åsikter är vettiga bara för att dom sticker ut.
Nu fick vi bara bekräftat det jag alltid sagt, och det från nån som har både insyn och kunskap.
Redigerad kommentar
Tror bestämt att Stisse är lite hämndlysten, efter dom förmodade skrapor han fått av ansvariga efter sina skriverier om osämja i laget och att tränarna inte talat med varandra. Stisse brukar annars ha kloka och nyanserade åsikter, men här låter han mest som en klassiskt gnällig läktarcoach på HS.
Dags att lägga upp Honkens tidigare länk, så att Stisse och alla andra tvärsäkra självpåtagna tränare/sportchefer på läktarna får sig en tankeställare...
Tväst: Sundlöv säger själv 3 forwards (oavsett Järnkrok) och en back skall in och säkert lite ironiskt att de där forwards lika gärna kan komma in efter sommaren.
Brynäs har precis genomfört en av sina sämsta säsonger på länge och det är därför viktigt att "studsa tillbaka" om laget vill vara med och leka med de stora pojkarna inom svensk hockey.
Därför är signalvärdet extremt viktigt, vi vill tillbaka till toppen igen och det omgående. Summeringen av vad säsongen verkar de ha gjort enligt den intervju som de lagt ut på nätet, hur analysen och åtgärdsprogrammet ser ut är svårare att säga men tre saker är djupt oroande:
- Målvaktssidan är klar, samma par som inte höll måttet förra året.
- Antal förvärv räcker inte, speciellt om Järnkrok försvinner. Lärde man sig ingenting från förra årets skadeläge? Speciellt nu när i princip hela J-20 försvinner och ersätts av J-18 spelare = inte lika rutinerade spelare att hämta upp vid skador, förvisso fler talanger men de är flera kilo ifrån Elitserien...
- Sundlövs loja inställning, han kan inte sitta och nonchalant avfärda kritik om att det ser ihåligt ut och att inkontot är tomt. Förhoppningsvis är det pga hans extremt dåliga mediaprofil men han får det tyvärr att se ut som att hemläxan från förra säsongen inte är gjord. Kanske faktiskt dags att föreningen börjar fundera på att fasa in Dackell i hans roll...
Redigerad kommentar
KulaShaker:
Njaa..... när alla andra ligor håller på att avsluta sina säsonger så tycker Stisse att det ser för tunt ut...... han vet alltså vilka namn Sundlöv ev.döljer? eller utgår han från att allt som egentligen skulle va hemligt i själva verket har läckt ut?
Det luktar aningslös naivitet som man möjligen kan förvänta sig av oss läktarcoacher..... men han skall väl föreställa ha det här som sitt arbete?
Som sagt, jag bara gissar på något jag anser relativt rimligt som relativt stor nyhet som inte gäller spelare, kan som sagt ha helt fel... ;)
Brynäs var ju rätt tydliga med att man inte behåller namnet då Läkerol lämnat som sponsor, om jag inte missminner mig!?
harju enter ny
lindholm ny ollas
granström nord basse
thure lindgren ny
Inget på sidan alls? Känns ju lite tamt. Vilka juniorer får då chansen?
Bara en liten idé på denna nyhet... ;)
Peja: ALLA går till Växjö, så less på skiten.
Snart vaknar man väl upp av nyheten att Linus Omark kritat på för Smålands dopade lillebror.
Suck...
Anders Blank:tror inte sista är sagt när det gäller målvaktssidan. När det kommer till backsidan kan du inte kräva tre nya backar. Ekholm kanske vill komma tillbaka ihop med kilström då. Det här är taget från brynäs tigers sportblogg.
Brynäs Tigers Sportblogg kommer var lite dumma samtidigt kan vi glatt berätta att något MYCKET spännande kan komma att ske i sommar i brynäslägret. Men vad?
Sportbloggen vet, men vad tror du?
Jag tror på ekholm, om det gäller nyförvärv där borta.
Dessutom, hade en frisk Bertilsson verkligen hjälpt oss så mycket som MS insinuerar i intervjun?