SILLY SEASON 13/14
Iaf tillräckligt länge för att jag hellre litar på HANS ord än på dina eller övriga oinsatta och okunniga läktarcoacher som mest gnäller och yrar om jantelag och annat trams.
Som Lejonkräk säger: en åsikt behöver inte vara vettig bara för att den sticker ut, att man håller ihop i en förening och försöker dra åt samma håll betyder heller inte att man per automatik måste vara likriktade och vägra ta till sig nya impulser och ideer utifrån sas. Det viktiga är att allt luftas och diskuteras innan man tar beslut, konstigare är det inte.
Det ligger dessutom lite i sakens natur att en idrottsförening i allmänhet är en ngt sluten värld, så Brynäs är nog inget undantag i det sammanhanget.
Honken:
Sebastian Erixon kommer med rätt utbildning att vara topp fem bland backarna i Elitserien inom två år!
— Sanny Lindström (@Sannylindstrom) April 12, 2013
Som naturligtvis även anser att FBK skulle varit rätt utbildningsinstans för honom....
Redigerad kommentar
"Det ligger dessutom lite i sakens natur att en idrottsförening i allmänhet är en ngt sluten värld, så Brynäs är nog inget undantag i det sammanhanget."
Det är nog därför Brynäs ledning dementerade så kraftfullt när det avslöjades, att det fanns en del motsättningar inom laget under säsongen. Man vill lösa det internt och anser att det inte är något ska lyftas upp till allmän beskådan. Att det uppstår konflikter och menskiljaktigheter under en sådan tuff säsong som Brynäs haft är ju inte så konstigt. Att Brynäs dementerade GDs uppgifter bekräftar väl bara att allt inte var frid och fröjd. Brynäs budskap, det här sköter vi själv.
I övrigt en bra intervju med Sundlöv och Thelin.
Undrar vilken spelare som har Bissetts rappa skott? :-)
Huge:
Fast om det var överdrivet vet vi ju inte. Jag hörde om de här konflikterna redan innan de publicerades i GD. Man kan tycka vad man vill om media, men nog brukar de ha skapligt på fötterna innan de publicera något i tidningen.
Ne MS har inte lärt sig ett skit , sen misstänker jag att det kommer att bli tackling och brunkar hockey nästa sesse igen.
Självklart har killarna på parkeringen lika god insyn i Bif som en U tränare.
Klubben är ju känd för att ha högt i tak & låta diskussioner flöda. Så vid nästa match kan ni fråga dom om läget i laget när ni parkerar.
Om ryktena stämmer att Brodin och Rödin är mer eller mindre klara.
Ja då återstår det en plats på anfallssidan.
Då gäller det att det är en riktigt bra spelare (en spelare för 1:a
kedjan som kan få fart på Harju ordentligt).
Om vi förutsätter att Molin också ingår i truppen till kommande säsong.
Då måste ju Järnkrok också ingå i truppen för kommande
säsong, eller en ersättare av minst samma kaliber.
Annars så kommer vi ha 13 i stället för 14 anfallare i starten
på den kommande säsongen.
Att hoppas på att max 1 spelare är skadad låter för naivt.
Troligt lag nästa säsong:
Johan Holmqvist - Robin Rahm (Jonas Johansson)
Ryan Gunderson - Simon Bertilsson
Johan Harju - Sebastian Enterfeldt - NY/Linus Omark?
Lukas Kihlström - Robin Jacobsson
Elias Lindholm - Calle Järnkrok (jag tror han stannar) - Anton Rödin
Jörgen Sundqvist - Christian Djoos
Jesper Ollas - Oscar Sundh - Sebastian Lauritzen
Dennis Persson - Simon Löf/Mattias Nörstebö
Andreas Thuresson - Jonathan Granström - Daniel Brodin
Emil Molin - Alexander Lindgren - Adam Brodecki
Jonas Nordquist??
70 Rodrigues:
Nu kan nog vi leksingar glömma Filip också var det verkar. Kul om han får chansen redan på Måndag.
Micke Sundlöv: "Vi ska ha en back och tre forwards till, oavsett om Calle Järnkrok försvinner eller inte."
Enl. ganska samstämmiga rykten ska Lukas Kilström (en back) och Brodin, Rödin och Sundh (tre forwards) vara så gott som klara. Det var det, det.
Har vi pengar eller har vi inte pengar? Vore bra om nån gick ut och talade om vilken ambitionsnivå föreningens A-lag har säsongen 13/14.
Stisse sätter ord på det rätt många känner just nu.
Var det naiv du sa?
Nog borde vi kunna ha mer tålamod och såga allt och alla först när vi de facto VET hur laget ser ut nästa säsong.
Målvaktssidan är ju klar, där kan vi tycka till. Men vare sig backsidan eller anfallet är spikad.
Jag är rätt säker på att skulle Brynäs landa Bäckström och Ovetjkin, skulle nog en del härinne klaga över att Crosby inte signades samtidigt :-)
Johan Norrström: "Man kan tycka vad man vill om media, men nog brukar de ha skapligt på fötterna innan de publicera något i tidningen."
Möjligt. Däremot kan det dom skriver vara fullständigt fel. Kan tapetsera Läkerolen invändigt med exempel från min vardag.
Jajjen: Det var inte så jag menade. Jag menade att det känns märkligt att såga om man inte har hela bilden klar för sig.
Men vi är alla olika.
Jo media blåser upp det, och Brynäs gör att allt för dementera och tona ner händelserna. Sanningen ligger förmodligen någonstans mitt i mellan.
Jo och du kan också tapetsera läkerolen, med dementier och andra försök till dimridåer från Brynäs genom åren. :)
Johan Norrström: Min gissning också.
Apropå att alla måste tycka likadant i Brynäs - man kan ju undra vad som fick Magnus Nygren i FBK att ändra tonläge över en natt. Från att antyda att FBK stoppade hans resa till USA till att säga att han inte menade det.
Och Tom Linder har gått och blivit klar för Leksand. En märklig värvning, men givetvis en budgetvärvning.
AIK intresserat av far & son Nylander | AIK | Elitserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | AftonbladetHan är Leksands första nyförvärv - Hockeyfeber - dt.se
Så mycket bättre än så ska det väl inte bli. Leksand ska väl betala sina skulder också?
PC-spelet NHL Eastside Hockey Manager :) Full ES-täckning anno 2006 :)
Dock får man Sundlöv som boss, men man kan värva fritt :)
Det är ett sjukt beroendeframkallande men sjukt roligt också.
Jo tack :)
Dessutom, hade en frisk Bertilsson verkligen hjälpt oss så mycket som MS insinuerar i intervjun?