SILLY SEASON 13/14
Huge:"Mao: många trycker inte pga det som skrivs, man går på VEM som skrivit. Antalet tryckningar säger därför inte speciellt mkt i många fall."
Just precis så är det. Precis som du gör.
Angående AIK-backarna. Om jag ska tippa så stannar Carlsson i AIK, Stefan Johansson hamnar uppe i Lulääää och Viklund hamnar... någonannanstans.
Någon som vet om det finns någon bettingsajt där man kan betta på nästa klubbadress för ES-spelare?
| #40 | Johan Holmqvist (G) | 34 | 1978-05-24 | Tierps HK | 187 | 93 | L | 12/13 | ![]() |
| #30 | Robin Rahm (G) | 26 | 1986-09-13 | Sunne IK | 186 | 80 | L | 13/14 | ![]() |
| #4 | Victor Berglind (D) | 20 | 1992-10-02 | Arvika HC | 178 | 82 | R | 12/13 | ![]() |
| #15 | Simon Bertilsson (D) ![]() | 21 | 1991-04-19 | Bofors IK | 183 | 90 | L | 15/16 | ![]() |
| #3 | Christian Djoos (D) | 18 | 1994-08-06 | Brynäs IF | 181 | 67 | L | 14/15 | ![]() |
| #13 | Ryan Gunderson (D) | 27 | 1985-08-16 | 177 | 77 | L | 13/14 | ![]() | |
| #23 | Robin Jacobsson (D) | 26 | 1986-08-10 | Hammarby IF | 187 | 100 | L | 13/14 | ![]() |
| #20 | Lars Jonsson (D) ![]() | 31 | 1982-01-02 | Borlänge HF | 187 | 94 | L | 12/13 | ![]() |
| #5 | Simon Löf (D) | 21 | 1991-03-13 | IK Huge | 189 | 83 | R | 13/14 | ![]() |
| #8 | Dennis Persson (D) | 24 | 1988-06-02 | Nyköpings HK | 186 | 85 | L | 13/14 | ![]() |
| #27 | Fredrik Styrman (D) | 21 | 1991-04-03 | Kalix UHC | 180 | 83 | L | 12/13 | ![]() |
| #22 | Jörgen Sundqvist (D) ![]() | 30 | 1982-09-24 | Antjärns IK | 182 | 85 | L | 14/15 | ![]() |
| #9 | Sebastian Enterfeldt (C) | 24 | 1988-05-22 | Valbo AIF | 181 | 91 | L | 13/14 | ![]() |
| #31 | Jonathan Granström (C/W) | 26 | 1986-03-09 | Mora IK | 178 | 88 | L | 13/14 | ![]() |
| #24 | Mads Hansen (C) ![]() | 34 | 1978-09-16 | Manglerud Star | 185 | 88 | L | 12/13 | ![]() |
| #90 | Johan Harju (LW) | 26 | 1986-05-15 | Övertorneå HF | 190 | 96 | L | 13/14 | ![]() |
| #25 | Martin Johansson (LW/RW) | 25 | 1987-10-24 | IF Lejonet | 180 | 90 | L | 12/13 | ![]() |
| #19 | Calle Järnkrok (C) ![]() | 21 | 1991-09-25 | Gävle GIK | 183 | 80 | R | ![]() | ![]() |
| #16 | Sebastian Lauritzen (LW) | 29 | 1983-09-13 | Njurunda SK | 180 | 83 | L | 13/14 | ![]() |
| #62 | Mats Lavander (W/C) | 32 | 1980-03-16 | Piteå HC | 185 | 93 | L | 12/13 | ![]() |
| #27 | Alexander Lindgren (C) | 19 | 1993-02-23 | Valbo AIF | 183 | 85 | L | 12/13 | ![]() |
| #28 | Elias Lindholm (C/RW) | 18 | 1994-12-02 | Gävle GIK | 184 | 87 | R | 13/14 | ![]() |
| #39 | Jonas Nordqvist (C) | 30 | 1982-04-26 | Leksands IF | 189 | 94 | L | 13/14+1 | ![]() |
| #11 | Jesper Ollas (RW) | 28 | 1984-04-27 | Leksands IF | 183 | 90 | R | 15/16 | ![]() |
| #53 | Andreas Thuresson (RW/LW) | 25 | 1987-11-18 | Tyringe SoSS | 187 | 96 | R | 13/14 | ![]() |
| #41 | Daniel Widing (RW) | 30 | 1982-04-13 | Hedemora SK | 184 | 93 | R | 13/14 | ![]() |
| #17 | Sebastian Wännström (C/W) | 21 | 1991-03-03 | IK Huge | 185 | 83 | R | ![]() | ![]() |
Sjukt jobbigt att widing, Nordqvist, löf och rahm har kontrakt över nästa säsong. Dessa herrar har verkligen inte gjort sig förtjänt av att spela vidare i klubben.
av de som saknar kontrakt förutsätter jag att varken lavander, Johansson, Hansen, styrman, Johnsson eller (tyvärr) honken får nytt förtroende.
honken skulle vara en perfekt utmanare till en annan klasskeeper men pga att rahm sitter på kontrakt borde det vara uteslutet att förlänga med honken?
ja man undrar hur sundlöv kommer agera.
brynäs08:Rahm har en förhållandevis låg lön, jag har för mig att jag såg en siffra på 56k/månaden vilket i sammanhanget en låg lön. Man kanske till och med lyckas låna ut honom och typ halvera den kostnaden.
Backar: LJ, Styrman och Berglind ej förnyat kontrakt och låna ut löf
Forwards:Johansson har bra fart på rören och passar bra i en fjärdelina. Hansen är ett bra alternativ som fjärdecenter men på tok för skadebenägen.
Så, jag vill se att man värvar:
1 Målvakt av kaliber, 4 backar, och en klasscenter (Järnkrok kanske försvinner så man lär ju ersätta honom med en förstecenter.
Widing och Nordan lär vi dessvärre få dras med en säsong till.
Slajsarn: ja jag kan inte annat än hålla med dig. Det blir en ruggigt intressant silly.
brynäs08: Gunderson,Jacobsson,Sunken,Bertilsson,Djoos,DP och förmodligen då Kilström också.
Det bör väl betyda att Löf lånas ut eller dylikt, men vi lär ju inte se fler backvärvningar ?
Davey_22: Räcker Jacobsson och Kilström för att lyfta backbesättningen? Ingen av dom är landslagsmässiga. Bertilsson är väl den stora plusposten men som backspelet fungerat i år vette fan om det här räcker.
Carl Lejonkräk: Det räcker att du gör en tabell på den sista tredjedelen av årets serie för att se hur dåligt laget är just nu (om det inte räcker med att titta på spelet). Det handlar alltså inte om några enstaka dåliga matcher eller en vanlig formsvacka. Det är därifrån ledningen måste agera. Inte som om dom vore ett topplag.
70 Rodrigues:Ja konstigt vore det annars. Och försvinner han inte dit så lär HV71 lägga ett bud på Gunde som Brynäs inte kan matcha. De har ju för vana att sno våra PP backar. Angell och Hietanen är två...
Fast Gunde har vi ju kvar nästa sässe med, OM han nu inte försvinner till KHL.
Redigerad kommentar
Hoppad Gunde blir en ny brynäsprofil, han känns som en kandidat om han skulle vilja. Han fungerar suveränt i elitserien, trots sin storlek. Han kanske inte skulle hävda sig lika bra Ryssland. Han är redan nu, trots sin hittills korta tid i klubben riktigt omtyckts av fansen, får säkert en rejäl löneförhöjning om han skulle stanna.
Hans spelartyp är otroligt viktig i ett lag och växer inte på träd. Detta tillsammans med att han är på jobbet varje kväll. Han ligger klart högt på min lista över spelare i klubben som förtjänar sin lön och kanske lite till. Nä, Gunde for president ;)
Sen finns ju risken/möjligheten att även Lindholm försvinner...
Jajjen: "Räcker Jacobsson och Kilström för att lyfta backbesättningen? "
Det är just det jag menar, med en skadefri Bertilsson och en förhoppningsvis stabil Kilström tycker jag att den är max OK.
Men då är det ju en hel del som ska fungera.
Nä till nästa säsong önskar vi;
2-3nya backar, en ny målvakt och 6-7nya forwards.
spelar ingen roll om widing och nordan har kontrakt, låna ut dem till tingsryd i allsvenskan så går bägge med på lösta kontrakt.
Vi tog ju som bekant guld med det sämsta lag Sundlöv nånsin ställt på isen...
Ne just ja mannen utan riktig försesse träning satt och drack latte genom hela slutspelet på läktaren.
Och den mullige var statist på isen.
Men förstår att du tycker #16 & 39 gör rätt för sina löner. Visar ju bara hur lite du kan om hockey.
Hur många gånger som helst...
Huge: Vet inte det jag...Känns som om du upprepar det in absurdum...
Tillför inte GBn ett dyft
Så länge Gurra och liknande tomtar inte tillför boken ett dyft så får dom räkna med att mitt tjat kommer att fortsätta in absurdum.
Varför ska dom ha nån sorts ensamrätt på att tjata, kan man fråga sig...
Huge:Du kör vidare med ditt tjat...
Hur var det? Rahm skulle ha tagit över förstaspaden från Honken efter jul? Och Jammie ram skulle bli årets värvning?
Huge: Nej, det tillför lika lite, men eftersom du anser dig vara så mkt bättre än de flesta av oss andra här så vore det klädsamt om du bevisade det. Tänk att storsint och ödmjukt låta en del saker bara vara. Att inte alltid försöka få det sista ordet. Låt folk tycka vad de vill. Kanske kan ett sånt agerande få bort en del av de provokationer som riktas emot dig och heller inte tillför ett dyft.
Du planerar att tjata "in absurdum"....det låter inte friskt
...inte ett dugg....
Redigerad kommentar
För oavsett vad Bif tar sig till är det rätt och helt omöjligt att ifrågasätta.
Skulle inte Bäckis komma hem med svansen mellan benen?
Med tanke på vad vi alla och de flesta agenter, tränare och experter i allmänhet trodde om Bäckis chanser i NHL, så måste jag säga att DIN profetia var fullt i klass med Gurras berömda klassiker.
Om inte ännu mer felaktig.
Missade lite på Rahm, mest pga att Honken överpresterat.
Nu visar denne lite mer av sin normala kapacitet, var lite för optimistisk gällande tidsaspekten.
Där hade jag fel, även solen har fläckar.
Uppdaterad version: Rahm är förstekeeper i slutet av september.....
Tänk om alla som tjatar om hur dåligt allt är och hur mkt bättre man själv skulle sköta Sundlövs och spelarnas jobb, var lite ödmjuka och lät en del saker bara vara.
Låt mig få tycka vad jag vill. Kanske kan ett sånt agerande från dessa besserwissrar få bort en del av de provokativa inlägg jag skriver.
Huge:Det är gammalt, jag har redan motiverat min tro om att Bäckis skullelånas ut till Brynäs.
Men det kanske är lätt att lyckas när ens kedjekamrat gör över 100 poäng och att personkemin stämmer.
Men detär ju alltid lätt att komma med uttalanden i efterhand....
Ger dig rätt i att Rahm är förstamålvakt i september också - i Örebro.
Gå och lägg dig nu
Gurra88:Sen påstår han att honken har öerpresterat... Snacka om att vara fetborta. Hade Honken inte varit helt under isen så hade vi inte varit i detläge vi befinner oss i nu.
Stor humor....hahahah
Slajsarn: Helt riktigt, trots att Honken kastat in puckarna sen efter jul så hade vägen varit öppen för Rahm, men det värsta är att en Honken i usel form är ett bättre alternativ än Rahm i bra form.
Sundlöv har givetvis insett sitt misstag och skickar förhoppningsvis Rahm och GP till AIK.
Men det kanske var personkemin som stod för alla framspelningar.
I övrigt håller jag med: det är alltid lätt att komma med rätt uttalanden i efterhand.
Men ligger inte det liksom i sakens natur, tror du?







De som redan fattat orkar inte bry sig om att kasta sig på "gilla"-knappen, skulle jag tro.
Du har nog lite för stor och naiv tilltro till funktionen och hur mkt den verkligen speglar det som användaren tycker, är jag rädd för.
Mao: många trycker inte pga det som skrivs, man går på VEM som skrivit. Antalet tryckningar säger därför inte speciellt mkt i många fall.