SILLY SEASON 13/14
Carl Lejonkräk: "Jag tror ändå att Brynäs fortfarande har chans att knyta till sig Arell. Floppar han i FBK så kan ju Sundlöv gå in och ta över kontraktet, då får han en spelare i rätt ålder som tidigare önskat spela för Brynäs och som verkligen vill ha revanch och visa att han håller för Elitserien."
Svårt att tolka det som att du inte tycker det vore en bra värvning.
Gurra88: Jag har ju redan skrivit att jag glömde :-) och den betyder att jag skojjade till det lite grann där.
Uppenbarligen så anser ju Sundlöv att Arell är nåt att ha i alla fall eftersom att han varit på hans agent tidigare. Själv vet jag allt för lite om Arell för att ha en uppfattning om han skulle kunna tänkas vara en bra värvning eller ej.
Huss: "Nja, det var som sagt Sundlöv som sade nej och chansade på Styrman istället. Inte hans bästa beslut genom tiderna kanske"
Inte riktigt va?
Sundlöv sade väl nej till en utlåning över ET, inget annat.
Rätt ska vara rätt.
Hade BIK varit villiga att släppa Arell för resten av säsongen (med bra chans på förlängning med Brynäs) så hade Sundlöv självfallet valt det alternativet, istf att tvingas till en nödlösning som Styrman de facto blev och fortfarande är.
BIK är väl mer eller mindre ett farmarlag till FBK, med allt vad det innebär av samarbete i form av ömsesidiga tjänster och gentjänster sas.
Lägg till att Arell kommer till ett etablerat topplag och övriga lag får svårt att konkurrera.
Säger kanske en del om Garpens analysförmåga, så varför skulle han ha rätt när det gäller Sundlöv?
Hans åsikt är bara en i mängden från proffstyckare i media.
Sen beror det väl på hur man räknar, och sett till förutsättningar vad gäller främst ekonomi så vill jag nog påstå att Sundlöv ligger högt upp i rankingen.
sylf: Väldigt svårt att rangordna sportchefer då de har helt olika förutsättningar att jobba med.
Garpenlövs arbete med Tre Kronor är inte så imponerande i alla fall utan de har ju knappt vunnit en match sedan han tillträdde som Team Manager. Ju mer tid Garpenlöv får i medialjuset dessto mer påminner han om Leif Boork, mycket snack och lite verkstad.
Du ser ju själv vad han väger in i sin bedömning, han har ju helt rätt. Tur att han inte rankade alla sportchefer, rädd att din älskling hade hamnat lägre än lagets placering!
sylf: Misslyckas?
Brynäs är ju Svenska mästare och det med en av de lägre lönebudgeterna i Elitserien.
sylf: Ja Garpenlöv har ju gått och blivit expert, då är allt han skriver är sant. Boork brukar alltid ha med Sundlöv som en av Elitseriens bästa sportchefer samt att han nämnde Brynäs som en av seriens tre stabilaste och bästa organisationer. men det betyder ju inte nödvändigtvis att det är sant.
Finns det något värre än när någon gammal spelare eller tränare går från att vara en i mängden till att vara expert? Typ Wikegård, Garpenlöv eller Boork. Garpenlöv vet vad som är bäst för svenskhockey, kan rangordna ligor och vet att Brynäs fuskat med fysen. Man undrar ju vart han skaffat den informatinen och kunskapen... Till slut hamnar han i samma fack som Wikegård som en person som aldrig kan ta ett jobb i någon förening eftersom han har så extremt mycket att leva upp till.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Han har sin del, men ju mer man ser vad han gör, ju mer begriper man att hans del var väldigt liten! De spelare som bidrog var nästan alla stöpta av Thelin och Bäcklin. Ekholm undantagen, och där var det bara slumpen som gjorde att han kom hem.
sylf: Jag har aldrig sagt att jag har info. Jag säger bara att det är jävligt märkligt att man kan gå från att vara scout en dag till att bli allvetatare om allt som rör svensk hockey.
Huge: "En 22-årig storväxt utvecklingsbar tvåvägsback, sånt som inte växer på trän direkt och därmed blir ett eftertraktat byte för i stort sett alla lag"
När Robin Jacobsson var i Arells ålder gjorde han ännu fler poäng, var lika storväxt och sannolikt lika utvecklingsbar. Ändå dröjde det ytterligare några år innan han hamnade i Elitserien. Förklara det du om du kan ;-)
sylf: Klart som fan att Sundlöv var bidragande till guldet, han byggde ju laget. Eller får man bara kritisera Sundlöv? Kanske han inte bidrar till framgångar men är skyldig till motgångar....Jag undrar hur många som är skyldiga Sundlöv en fet ursäkt för värvningen av Svedberg....
Redigerad kommentar
När det gäller Sundlöv har Boork berömt Sundlöv för att han mer eller mindre trollat med knäna tidigare. Med en låg spelarbudget så har han lyckats få ihop ett tillräckligt bra lag för att hålla oss i Elitserien och när ungdomssatsningen började bära frukt även levererat guld. När han med lite mer pengar i pluskan landade Harju, Enterfeldt och Thuresson så var det bra förvärv men backsidan missades. Det är lätt att som Garpen bara bedöma utifrån nuläget och då har väl kanske inte Sundlöv en plats i topp 5.
Huss: Säger inget om det, det var mest hur snabbt man blir expert.
Saknar Gozzi på listan, han har tagit AIK från division 1 till elitserien. Tydligen har Marcus Näslund bevisat mer än så..
Redigerad kommentar
Bara det borde ge honom en plats bland SC-topparna i ES.
Ett obegripligt förbiseende av Garpen....