SILLY SEASON 13/14
70 Rodrigues: Jag är lika less jag (och alla andra som håller på laget), man hade ju hoppats nu att framgången skulle ge lite stabilitet. Klart dom har råd med en back till, men ska det in någon ska det ju i så fall vara av högstaklass och ingen bredd och en sån kostar en jävla massa pengar. Det finns en begränsad kassa att ta ur och då prioriterar jag hellre forwards och målvakt. Sen är ju frågan om man verkligen ska ha nio etablerade backar. Nörstebö blir i så fall tionde back! Men kan ju diskutera om man ska lösa ut någon men det kostar ju också en massa pengar som man inte får någon som helst valuta för.
Vi får enas om att vi tycker olika helt enkelt =).
Zzz:
Genom att ge foten till en del Underpresterare bör man kunna få lite mer Bang for the buck än hur det varit i år
Redigerad kommentar
tjugo8: Jag tycker att Sundlöv ska ta med sig Ekholm hem, han måste väl ha tröttnat på att harva i AHL ;-)
Gunderson-Bertilsson
Kilström-Persson
Ekholm-Sundqvist
Där har vi isf tre bra packpar :-)
Enl. Aftonbladet ska alltså Sundlöv hämta två spetsforwards från Transatlantien. Jag känner mej inte helt trygg. De senaste han hämtade därifrån var Persson och Thuresson. Thuresson är en riktig besvikelse, Persson hade jag inga förväntningar på och har fortfarande inga. Jag hoppas Sundlöv tar med sej nån som har kontakter därborta. Anders Forsberg?
70 Rodrigues: Hoppas det bara är ett rykte, känns som modellen att värva spelare som inte platsar i våra ES konkurrenter är prövad med dåligt resultat.
Men blir inte förvånad om Fredrik Bremberg och Fimpen Eklund presenteras som nyförvärv snart:-)
Nytt och fräscht tack!
Om Styrman blir en backklippa i klass med Gunderson så ska vi självklart förlänga med honom också.
Hade faktiskt varit skönt om några spelare som är på väg uppåt i sin karriär värvades. Lite trött på att Brynäs ska agera andra chansen hela tiden.
Redigerad kommentar
Kilström i all ära...
Men om vår Ekholm i år var Styrman...
Vem ska vara vår Ekholm 13/14?
Treklövern1912: de e de som gör mig lite fundersam...varför?
måste va nån skada eller nåt?
"Patrik Klüft har redan placerats som assisterande tränare ibland annat Brynäs och AIK."
Hästens väg mot AS fortsätter i Himpan imorgon...:)
Vad är det som gör att många av elitserieklubbarna lyckas med sina transatlantiska värvningar medan Brynäs har svårare att hitta rätt?
Zappaholic: Angående transatlanter. Om man räknar spelare som kommit innan säsongsstart och inte under säsong som panikvärvningar så tycker jag det ser rätt ok ut. 3/5 delar får anses som mycket bra värvningar. Två st får anses som katastrofer. Spelare som kommit år 2000 och senare:
Stephen Dixon
Dale Clarke
Jamie Ram
Ryan Gunderson
Nick Angell
Utdelningen måste vara betydligt sämre på spelare med finlänsktpass. Nu kom ju iof Gunderson och Angell från Allsvenskan och Clarke från Finland så dom hade ju testan på stora rinkar innan.
Men visst avundas man en klubb som Skellefteå som ligger nära 100% succé på sina transatlantiska värvningar.
Redigerad kommentar
Den här liraren nämns i samband med både Växjö och Modo. Kanske hade kunnat vara något?
www.eliteprospects.com/player.php?player=14181&lang=swe
Redigerad kommentar
Statistiken på Ungrare är inget vidare. :) ja på tal om AHL- värvningar.
micke63:Du kanske inte ska lita så mycket på Eliteprospect s analyser. Gissa vem detta är?
"His game relies a lot on speed. ###### can put up spectacular moves at times and has good hockey sense. He is just as good at scoring as he is at delivering the puck. His physical game is also pretty good. "
Redigerad kommentar
SH:
Japp!
Men en back att försvara guldet med skulle han vara...!
Hur lyckat har Morgondagens Brynäsare varit på backfronten (ev före Djoos) egentligen?
Löf skulle inte platsa i något annat ES-lag, han har dragit en vinstlott i junior-hystein...
Redigerad kommentar
tjugo8:
Det som många i hockeysverige lovordade för mindre än ett år sen och benämnde "Brynäs juniorsatsning är framtiden i Sverige" kallar du "juniorhysterin".... vill du med det mena att vi skall byta spår och i större utsträckning värva ihop ett färdigt lag?
F.ö. så tycker även jag att backsidan var tunn o bräcklig när skadorna drabbade oss så det behöver du inte påpeka.
Brodin och Rödin på ingång.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/brynas/article16453832.ab
Nej, juniorhysterin är att Löf, Berglind (Molin) ska försvara ett guld
Tycker inte vi ska byta spår, bara vara realistiska o utveckla vår förmåga att få fram talangfulla backar, vad gör Fbk o SAIK bättre där?
Våra yngre spelare har i år fått världens chans att visa upp sig, få har tagit den chansen.
O det har inte varit i ett speciellt tufft läge, spela Kvalseriematcher mot Leksand är tufft läge