SILLY SEASON 13/14
Huss: Japp, brunkare har vi sedan förr i dom du nämnde, tänkte mest att det är ju inte NÅN av dom som gjort sig känd som nån riktig "överstegris". Ollas vet jag inte ens om jag kan kalla för en liten kulting. :) Enterfeldt är väl inte alls värvad som nån brunkare/gris, han ska producera poäng. Granström och ev. Brodin då kvar. Å Granström har ju inte direkt gått att känna igen iår, möjligen nån liten glimt nån kort stund mot SAIK i kvarten, men annars tycker jag det har varit väl snällt spel av våra grisar... :) Men visst, börjar dom grisa upp sig och visa lite ballar så är ju Ölve onödig såklart, tror annars han varit skoj å se i Brynäsdressen å drämma upp lite leksingar å annat byk i sargerna i LA! :)
70 Rodrigues:Man undrar ju varför man väljer fusklunda, de har inte varit bra på många år, men i detta fallet är det nog enbart Rönnberg som gör att de unga vill dit. Som sagt det finns ju en baksida, de drar ju snart vidare.
Har varit iväg hela dagen utan dator/smartphone. Skulle det inte komma någon nyhet om Brynäs idag ? Vad har jag missat ?
Har jag missat att Sundlöv fått sparken ? Brynäs har värvat Crosby ??
Det var väl nån här som inte ville se honom i Brynäs...
Senaste 3 åren har HVs budget presterat mkt sämre än Brynäs dock...
Det handlar om en dold skada som gjorde att Robin Rahm inte kunde prestera på topp , vänta bara till nästa säsong....
Rakhshani bekräftat
En typ av lirare jag kunnat tänkt mig i Brynäs
Tog väl också en petning på rätt sätt...
Var tacksam att han inte hamnade i Brynäs i januari.
Trögt för nyförvärv t Brynäs...
Trots att det nu bara kostar 300 pix för vem som helst att ta en matchtröja...;)
Dock GRYM STIGGE NYHET!!!
Hade faktiskt själv planer på o trycka ngt liknande...garanterat inköp...bra jobbat!
Järnkroks är faktiskt ganska rolig också...
T-Shirt Stigge Brynäs IF
Kan nog hamna i Brynäs. Han har ju frakturer i handen och allt.
Så bygger DITT lag inför nästa säsong | Elitserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Troligast är väl att Honken och Rahm får nytt förtroende. Eller varför inte Rahm och Jonas Johansson? Här finns det pengar att spara för Sundlöv.
Johan Norrström:
Vad är realistiska oddsen för Honken/Rahm nästa sässe?
Jag tror faktiskt 50/50...silly får utvisa detta...
Hoppas naturligtvis 100% på att det kommer in en ny målvakt o att vi slipper ha målvaktsparet med sämst statistik nästa år
KulaShaker:
Visst hänger det ihop
Men Honken o Rahms sjukhusjournaler skrämmer mig mest...
Man vet aldrig med Sundlövet. Anser man att de kan få rätsida på försvarsspelet, kanske man ger Honken och Rahm nytt förtroendet.
Säkra kort är inte Mickes grej riktigt. Är ju ofta lite antingen bär det eller så brister det över hans värvningar. Ibland med gott resultat, och ibland får vi en Rahm, Ram, Vas eller något annan billig lösning.
Förläng med Honken, fixa in målvakt som är "jämnbra" som kan stå ca 50% av matcherna på bra nivå, Hanses verkar vara på väg från Leksand (trotts avancemang??) Johansson i VIK verkar vara en intressant målvakt, Haugen har det pratats om förut? I vilket fall tror jag att både Brynäs och Rahm mår bäst av en utlåning för att han ska få matcher samtidigt som han bygger upp en god grund i sin fysik för att utvika onödig slitage.
Får vi in Kilström känns backsidan bra (orolig dock nu när han kanske brytit okbenet)? Skulle vi även få Erixon det ryktas om har vi en backbesättning för topp 4 utan tveka.
Gunderson - Erixon
Bertilsson - Kilström
Sundqvist - Jacobsson
Extra: Persson
Lånas ut Löf (Timrå?)
J20: Djoos, Nörstebö.
Tycker också vi har en stor möjlighet att utnyttja Timrå nu, deras ekonomi är somsagt inte så bra och dom ligger nära oss. Samarbete med dom vore kanon!
Spelare som har gällande kontrakt:
#30 Robin Rahm, målvakt (13/14)
#15 Simon Bertilsson, back (15/16)
#3 Christian Djoos, back (14/15)
#13 Ryan Gunderson, back (13/14)
#23 Robin Jacobsson, back (13/14)
#5 Simon Löf, back (13/14)
#8 Dennis Persson, back (13/14)
#8 Jörgen Sundqvist, back (14/15)
#9 Sebastian Enterfeldt, center (13/14)
#31 Jonathan Granström, forward (13/14)
#90 Johan Harju, forward (13/14)
#16 Sebastian Lauritzen, forward (13/14)
#27 Alexander Lindgren, center (14/15)
#28 Elias Lindholm, forward (13/14)
#39 Jonas Nordqvist, center (13/14+1)
#11 Jesper Ollas, forward (15/16)
#53 Andreas Thuresson, forward (13/14)
#29 Emil Molin (13/14)
"Klara" nyförvärv: Lukas Kilström och Daniel Brodin
Det ryktas om: Sebastian Erixon, Anton Rödin, Oscar Sundh(enligt Svenska fans).
Det måste till två tre spelare med grym spetskompetens!!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
– Det är otroligt skönt att få det här gjort nu. Höftproblemet kom direkt efter starten i höstas och det blev värre för varje dag som gick, säger Robin Rahm till Gävletidningarna.
Kan inte låta bli att undra om det inte blev åt helvete fel ändå. Olyckliga omständigheter såklart, men nog fanns varningsklockorna där.
Blir säkert bara Kilström som förstärker backbesättningen. Med tanke på att man började förra säsongen med sju backar, känns det ju nästan orimligt att man helt plötsligt skulle lyxa till det med tio.
Zzz:
Kan de <200.000/mån för 10 poäng på en sässe spela in tror du...?
De jag har sett av honom har inte imponerat, märklig värvning av fbk också...
Huge: Så är det, dessutom har Wennberg ett eller max två år kvar i elitserien innan det är dags att åka över. Bättre att i så fall satsa på egna produkter och det som värvas är spelare som kan vara med och bygga något långsiktigt. Får Brynäs mot förmodan behålla Järnkrok så ser centersidan riktigt bra ut med Järnkrok - Lindholm - Enterfeldt - Nordqvist(?), Lindgren, Granström osv..
Transatlanter är ju ingen lätt sak. Felprocenten är ju förhållandevis hög och att bygga en offensiv spets på spelare direkt från AHL är ju alltid en chansning med tanke på omställningen. Jag ser gärna att man tar in tvåspetsforwards med europeiska pass, sen får man gärna krydda med någon nordamerikan på det.