SILLY SEASON 13/14
DavyDjoos: "tycker att ditt resonemang är väldigt vinklat, vad är onormalt/konstigt/krävande/självplågerigrundande i att vilja att laget startar med en så konkurrenskraftig trupp som vi möjligtvis kan ställa på isen vid ES-starten? "
Tja, nu var det ju inte gnällspikarnas önskan om att få ett så konkurrenskraftigt lag på isen som möjligt, som jag kritiserade.
Utan deras eviga gnällande från morron till kväll över hur uselt allting sköts både på och utanför isen.
Så ja: du missade nog rätt så mkt i våra inlägg.
Närmare bestämt det mesta... ;-)
Huge: jag lägger ner, du är dum på riktigt. Jag har innan idag skrivit 7inlägg på 2månader. Men varje gång jag kikar in för att kolla något rykte eller se om något annat intressant sitter du i en diskussion om hur iq-befriade alla är.
men skit i det jag orkar inte tjafsa med en som bevisligen aldrig kan ha fel. Du är otroligt tröttsam.
Idag skrev JAG ett inlägg, det första på en månad.
Ett inlägg där jag raljerade lite över gnälliga och otåliga supportrar som gnäller oavsett när Sundlöv spikar truppen.
Varje gång JAG kikar in för att kolla ngt rykte eller nåt annat ev intressant, så sitter samma gäng och gnäller över Sundlöv eller nåt annat.
Otroligt tröttsamt...
Huge: haha. Ja ok! Jag lyfter på hatten. Här hade du helt rätt och jag fel!
vi synkade tydligen våra olikheter på samma dag (jag hade inte läst bakåt)!
märkligt! Där ser man! Jag återgår i vila. Ses. Juni ;)
mattias - 74: Tack då vet vi. Det blir kvalserien. Frågan är vem som ska göra oss sällskap? Du kan väl berätta det också...
Hjular du av glädje över er egen trupp? Vad har ni för spets i den truppen? Forsberg försvinner ju...
Zappaholic:
Kvalserien kanske var att ta i men ni har ju inte värvat nämnvärt bra tycker du? . Huge är tydligen nöjd med er trupp nu, det hade jag " inte " varit om jag hade varit Brynäsare men nu är jag ju inte det. För Leksands del ser det sådär ut jag förväntar mig mer av i värvningsväg annars blir det en kortvarig seijour i Elitserien. Får vi Niklas Persson och Frögren och ev en forward till så ser det bra ut och då kanske vi klarar oss kvar. Min åsikt. Filip kanske kommer tillbaks han hade ju svårt att ta plats i Nashville på slutet.
Redigerad kommentar
Man måste inte alltid kalla alla som är frustrerade och irriterade för saker, då får du automatiskt svar som är icke konstruktiva... Sedan fortsätter ni fördjupa er i skitdykandet, tills ni är alldeles täckta av det och inte ser något annat - som utomstående stinker det...
Kul att se Bertilsson träna med laget igen. Han behövs verkligen. Han ser i alla fall inte ut att ha förlorat spänsten :)
Redigerad kommentar
www.brynas.se
mattias - 74: De två vi värvat är bra värvningar. Kilström är en klart bättre värvning än er Tom Linder och Brodin är en annan typ av spelare än er Fornataro så där är jämförelser svåra. Brodin var tongivande i Ässät så han blir bra även i Brynäs.
Att Huge är nöjd säger väl inget. truppen är ju inte spikad. Två eller tre spetsspelare ska in och då får vi se hur truppen ser ut. Att gå med kapsåg redan nu, som en del kraxande olyckskorpar härinne gör, innan truppen är spikad är inte min väska...
Att man inte tappar stora delar av laget som annars brukar så vanligt för SM-guld vinnarna måste också ses som en styrka.
Imponerande!
70 Rodrigues:
Mr "Ett idiotpass per vm-match" menar du...?
Inte så imponerad, övermodig. Kroken skulle ha spelat istället...
70 Rodrigues: jag har väldigt svårt att se hur Järnkrok ska platsa borta i NHL. Han är alldeles för klen i kroppen. Och varför harva i AHL? Bättre han är kvar i Brynäs och pytsar in 50 poäng här istället :-)
Rätta mig om jag inte har fel...
70 Rodrigues: Båda Calle och Detroits generall manager har redan bekräftat att han åker över. Kanske gör han en Ekholm och återvänder i höst om han inte tar en plats.
Men jag håller med om att han borde stanna minst ett år. Han har inte alls fått till det i VM och håller inte riktigt än på den nivån.
Jag såg nyss på www.brynas.se att han valt #52.
Kunde inte komma på varför han valt just det numret.
Men nu när man nu fick förklaringen så var det ju genialiskt.
Konkurssnacket är däremot en mediavinklad historia. Det finns fortfarande pengar men FHC håller på att gå igenom ett stålbad för att förbättra ekonomin. Däremot har vi givetvis inte den finansiella styrka som vi haft tidigare. Alla de pengar ligger tyvärr låsta i träningsanläggningen Campus.
Linus Wickman: Bern och Frölunda brukar ju vara publiktopparna i Europa. Frölunda är alltid publikbäst i Sverige.
Att göra dåliga affärer och ha taskig ekonomi är inte samma sak. Frölundas intjänandeförmåga är förmodligen bäst i hockeysverige pga. det jag skrev tidigare. Stora utgifter men ännu större inkomster över tid. Dom har alltid haft skitlag men publiken och sponsorerna kommer ändå, lex storstad med taskigt utbud. Hade Frölunda haft kloka gubbar i ledningen skulle dom dominera svensk hockey.
Kan ha missat något i era långa inlägg fyllda av skitkasteri...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar