Silly Season 2025-26
« Föregående · 2881568 · Nästa » Till forumet
Sv: Silly Season 2025-26
Förgänglighet och åter förgänglighet! Allt är förgängligt.
Vad vinner en människa med all sin möda,
som hon gör sig under solen?
Släkten kommer, släkten går,
men jorden står evigt kvar.
Solen går upp och solen går ner
och skyndar sedan åter till den plats
där den går upp.
Vinden far mot söder
och vänder sig mot norr.
Den vänder sig ständigt på sin färd fram
och börjar sitt kretslopp på nytt.
Floderna rinner alla ut i havet,
och ändå blir havet aldrig fullt.
Dit floderna runnit förut,
rinner de åter.
Allting är fullt av möda,
människan kan inte beskriva det.
Ögat blir inte mätt av att se,
örat blir inte fullt av att höra.
Det som blivit gjort,
kommer att göras igen,
och det som hänt,
kommer att hända igen.
Det finns inget nytt under solen.
Vad vinner en människa med all sin möda,
som hon gör sig under solen?
Släkten kommer, släkten går,
men jorden står evigt kvar.
Solen går upp och solen går ner
och skyndar sedan åter till den plats
där den går upp.
Vinden far mot söder
och vänder sig mot norr.
Den vänder sig ständigt på sin färd fram
och börjar sitt kretslopp på nytt.
Floderna rinner alla ut i havet,
och ändå blir havet aldrig fullt.
Dit floderna runnit förut,
rinner de åter.
Allting är fullt av möda,
människan kan inte beskriva det.
Ögat blir inte mätt av att se,
örat blir inte fullt av att höra.
Det som blivit gjort,
kommer att göras igen,
och det som hänt,
kommer att hända igen.
Det finns inget nytt under solen.
+ 4
Sv: Silly Season 2025-26
Noterar att Svensson säger att han inte fått något bekräftat angående Blandisi från sina källor, snarare tvärtom. Så visar sig om det verkligen finns något konkret där eller inte.
Sv: Silly Season 2025-26
Svrcek gör samma resa som Kopitar och Pastrnak gjorde i SSK. Även om dessa herrar var längre fram i utvecklingen.
Jag tror han är mer än gärna lämnar Brynäs om han får chansen i NHL.
Jag tror han är mer än gärna lämnar Brynäs om han får chansen i NHL.
+ 2
Sv: Silly Season 2025-26
Lemp: får väl hoppas att det är källorna kring Brynäs som täppt igen truten bara 😌 har ju vart tyst som fasiken med rykten kring Brynäs sen vi åkte ut ju
Sv: Silly Season 2025-26
JanT: Ja men vet att det är off-season när det börjar citeras dikter härinne😀
Men kultur är aldrig fel👍
Men kultur är aldrig fel👍
+ 1
Sv: Silly Season 2025-26
En till Modoit? Börkar bli lite många degraderingsexperter nu... Tyckte en räckte väl.
Jag skojar för er som inte fattar det.
Jag skojar för er som inte fattar det.
+ 8
Sv: Silly Season 2025-26
2 års kontrakt alltså. Undra om Anaheim betalar en del av hans kostnad? I utbyte av speltid i en klubb dem antagligen har goda relationer med 🤔
+ 1
Sv: Silly Season 2025-26
Farsang: Så brukar det kunna vara när spelaren har signat med NHL-klubben och sen blir utlånad. Men i det här fallet så har ju Lucas inget kontakt med Anaheim, dom har bara hans rättigheter. Spännande spelare, ska bli intressant att följa honom.
+ 12
Sv: Silly Season 2025-26
hejhallå: Blir intressant att se vart man väljer att placera Pettersson från start.
Spontant hade jag gärna sett att vi ger honom chansen att centra 3e kedjan och låta Öla gå med Vesel i 4e då den duon var ruskigt fin i slutspelet.
Spontant hade jag gärna sett att vi ger honom chansen att centra 3e kedjan och låta Öla gå med Vesel i 4e då den duon var ruskigt fin i slutspelet.
+ 9
Sv: Silly Season 2025-26
Lucas Petterson: ”Jag följde Brynäs i slutspelet på tv och det såg helt otroligt ut. Den där stämningen… det gick nästan att känna trycket genom TV-skärmen. Det ska bli grymt häftigt att få spela inför de supportrarna, avslutar han med en glad ton.”
Verkar inte vart så bra tryck i Örnsköldsvik🫨
Verkar inte vart så bra tryck i Örnsköldsvik🫨
+ 24
Sv: Silly Season 2025-26
Svercek, Sundqvist, Pettersson och Lejon. Spännande, men vi vet ju också att många juniorer stannar upp i sin utveckling och får svårt med speltid. Bara hoppas på att de tränar på rejält och tar/får chansen.
Sen krävs det topp värvningar from nu.
Sen krävs det topp värvningar from nu.
+ 4
Sv: Silly Season 2025-26
Nu börjar det hända grejer.. kul! väntar fortfarande på lite större namn men det kommer nog inom kort..
+ 3
Sv: Silly Season 2025-26
atilla: vet inte kanske bara äran men har vi chansen att vinna ska vi ta den
+ 1
Sv: Silly Season 2025-26
parks: På fredag kan Dallas slå ut Winnipeg. Då kan Fjällby bli officiell efteråt. Det blir intressant att höra vad planen är med Fjällby och Pettersson, om nu någon journalist bemödar sig att ställa den frågan till Alcén/Gällstedt.
+ 5
Sv: Silly Season 2025-26
parks: "Större namn"? Hur pass "stora" återstår nog att se och får nog kommande säsong praktiskt utvisa.
Sv: Silly Season 2025-26
Ska erkännas att jag är varken direkt engagerad eller initierad av och i VM:et. Men en fråga: Är Miks Indrasis med i Lettlands lag?
Sv: Silly Season 2025-26
ellis: Han är petad vad jag hörde.. tempot är ju ännu högre i vm.. han hade inte haft en chans.. minns när han sänkte sverige i vm för några år sedan.. helt annorlunda spelare.. han har verkligen tappat det mesta sorligt nog..
Sv: Silly Season 2025-26
Gavve: Rodrigo Lavins son Martins är också med för Lettland. Grovjobbare som spelar i NCAA till vardags.
+ 4
Sv: Silly Season 2025-26
parks: Nja, det är bara mot enstaka nationer som tempot möjligtvis är högre i VM, men det är inte lika högt som spelarnas individuella nivå i och med att lagen inte är samspelta, det blir inte samma flow som i klubblagen. Det är klart att Tre Kronor, Kanada, USA och något enstaka till lag kan skruva upp tempot rejält, men i gruppspelet spelar de flesta lagen i ganska lågt tempo. Frankrike, Slovenien och den typen av lag spelar nog inte ens i allsvenskt tempo.
Däremot tror jag bedömningen är att Indrasis inte längre platsar i toppkedja och powerplay, och då satsar man hellre på andra spelartyper/yngre killar - typ Rodrigo Lavins son - längre ner i hierarkin.
Däremot tror jag bedömningen är att Indrasis inte längre platsar i toppkedja och powerplay, och då satsar man hellre på andra spelartyper/yngre killar - typ Rodrigo Lavins son - längre ner i hierarkin.
+ 3
Sv: Silly Season 2025-26
Peja: Det var inte ett namn jag hörde i går direkt. Lär väl ha spelat i Brynäs omkring när Brendl spelade där? Kommer aldrig glömma premiären hemma mot LHC den säsongen Brendl gjorde 3+1 i vår 9-1 seger. Var på både den och 10-2 segern mot SSK den säsongen.
+ 5
Sv: Silly Season 2025-26
Gavve: Nej, Lavins spelade de två åren innan Brendls enda säsong i Brynäs. Lavins säsonger sammanföll med Bäckströms två fantastiska säsonger innan han åkte över till NHL, Brynäs åkte ut i kvartsfinal båda de säsongerna.
En sak som många inte har koll på är att Lavins spelade i andra svenska klubbar både före (AIK) och efter (Södertälje) han var i Brynäs.
En sak som många inte har koll på är att Lavins spelade i andra svenska klubbar både före (AIK) och efter (Södertälje) han var i Brynäs.
+ 3
Sv: Silly Season 2025-26
Blå grottan: ” Sverige - Lettland är lite som att se Brynäs - Luleå :)”
Japp, Sverige har precis som Brynäs majoriteten av spelet men Lettland är liksom Fuleå giftiga när dom får lägena.
Japp, Sverige har precis som Brynäs majoriteten av spelet men Lettland är liksom Fuleå giftiga när dom får lägena.
+ 3
Sv: Silly Season 2025-26
Ravinskis i Lettland skulle vi haft som fw i 4:e. Stor snabb på rören å verkar gilla å tackla.
+ 4
Sv: Silly Season 2025-26
Dallemas: 17p på 27 matcher i Liiga förra säsongen. 21 på 23 i Mestis (andraligan tror jag). Tror han har rätt mycket högre ambitioner än att spela i en fjärdekedja i SHL. :) Men grymma stats och bra storlek helt klart!
+ 2
Sv: Silly Season 2025-26
Gavve: Säg inte det, SHL vore ett naturligt nästa steg och ett större skyltfönster. Kan vara bra att bevisa att han fixar disciplinen i SHL också och det är knappast en spelare som kommer ta en plats i de två första linorna i NHL.
Det här svenska laget känns som ett lite skadeskjutet rehabgäng rent offensivt. Zibanejad och Forsberg åker mest omkring och muckar gräl när spelet inte lossnar här heller.
Det här svenska laget känns som ett lite skadeskjutet rehabgäng rent offensivt. Zibanejad och Forsberg åker mest omkring och muckar gräl när spelet inte lossnar här heller.
+ 4
Sv: Silly Season 2025-26
Silfver: Tyckte denna lett såg intressant ut i förra årets turnering och även i denna. Han är välkommen i Brynäs om han får lämna Nordamerika.
Finns också en del guldkorn i Slovakiens lag.
Finns också en del guldkorn i Slovakiens lag.
+ 2
Sv: Silly Season 2025-26
Skalman13: Tre Kronor ser bra ut. Kan räcka riktigt långt tror jag. Men Kanadas lag skojar man inte bort i år :) Celebrini, Crosby, Mackinnon.. vi hörs
+ 3
Sv: Silly Season 2025-26
Blå grottan: Har varit på en hel del VM-matcher på grund av hockeyabstinens. Man ser verkligen vilken enormt hög klass Kanadas spetsspelare håller. Också kul att se många lirare i typ Lettland och Slovakien som man normalt sett bara spanar in på Eliteprospects, man får en annan bild av spelare när man ser de live.
+ 4
« Föregående · 2881568 · Nästa »

Svrcek har ju redan flyttat från sitt hemland en gång så det kanske inte är ett lika stort steg för honom rent socialt heller som om någon av Gävlegrabbarna hade flyttat över pölen.