Sjödda förlänger!
« Föregående · 388768 · Nästa » Till forumet
Sv: Sjödda förlänger!
Tordan:
Härligt!
Bra drag av Klubben att släppa lite goda nyheter så här i övrigt tuffa tider. Kanske kan hjälpa till i jobbet mot sponsorer och kontraktsskrivningar med andra spelare.
Rodrigues: Kupan rular!!!
Härligt!
Bra drag av Klubben att släppa lite goda nyheter så här i övrigt tuffa tider. Kanske kan hjälpa till i jobbet mot sponsorer och kontraktsskrivningar med andra spelare.
Rodrigues: Kupan rular!!!
Sv: Sjödda förlänger!
A_x_e_l: Visst är det bra nyheter.Även om man bävar för att Sjödda blir en sån som spelade för länge.Men med hans inställning så går det nog bra.Sundlöv som sportchef...hmmmm.Kupan,en stabil back som helt klart var värd ett nytt kontrakt.Korhonen,den bästa av alla nyheter idag.Han kan med ett bättre försvar bli ÄNNU bättre.Väntar nu bara på nyheten om Micke Wahlberg och Andreas Dackell skrivit på.
Sv: Sjödda förlänger!
Prosten: Visst är det så.Om klubben visar att man jobbar aktivt med att förstärka laget så uppmärksammas det naturligtvis,inte bara bland oss supporters.
Sv: Sjödda förlänger!
Det här har vi att spela med nästa säsong just nu.
MV Markus Korhonen Nytt 2-årskontrakt 040202
B Jesper Björck 1-år kvar
B Daniel Casselståhl 1-år kvar
B Tommy Sjödin Nytt 1-års kontrakt 040202
B Mikko Kuparinen Nytt 2-årskontrakt 040202
C Jacob Johansson 1-år kvar
C Roger Kyrö 1 år kvar
C Mikael Lind 1-år kvar
F Henrik Malmström 1-år kvar
F Niklas Danielsson 1-år kvar
F Ove Molin 2-år kvar
F Björn Danielsson 2-år kvar
Då saknar vi 1st målvakt, 4st backar, 1st center och 4-5st ytterforwards.
MV Markus Korhonen Nytt 2-årskontrakt 040202
B Jesper Björck 1-år kvar
B Daniel Casselståhl 1-år kvar
B Tommy Sjödin Nytt 1-års kontrakt 040202
B Mikko Kuparinen Nytt 2-årskontrakt 040202
C Jacob Johansson 1-år kvar
C Roger Kyrö 1 år kvar
C Mikael Lind 1-år kvar
F Henrik Malmström 1-år kvar
F Niklas Danielsson 1-år kvar
F Ove Molin 2-år kvar
F Björn Danielsson 2-år kvar
Då saknar vi 1st målvakt, 4st backar, 1st center och 4-5st ytterforwards.
Sv: Sjödda förlänger!
Stark jobbat av Janne Larsson och styrelsen!
Trodde att Korhonen inte skulle bli lätt att behålla, jävligt bra!
Kupan en personlig favorit, nu ska första målet göras!
"Sjödda"-Kungen fortsätter!, men ingen Pär Djoos sorti tack!
Trodde att Korhonen inte skulle bli lätt att behålla, jävligt bra!
Kupan en personlig favorit, nu ska första målet göras!
"Sjödda"-Kungen fortsätter!, men ingen Pär Djoos sorti tack!
Sv: Sjödda förlänger!
Makkan: det verkar ju bra hoppas att fler stannar och några bra värvningar så blir det kanon
Sv: Sjödda förlänger!
Larry: Det innebär väl att båda parter måste vara överrens om en fortsättning.
Sv: Sjödda förlänger!
Prosten: Hoppas och tror att vi får se 2 nya ansikten i Brynäsbåset nästa säsong.
Sv: Sjödda förlänger!
70 Rodrigues: Aldrig,det skulle betyda att dom får sparka GP,och då stå där med ytterligare en tränarlön,det har dom inte råd med.Om dom inte tar nån som redan har lön.Vem fan skulle det va ? Rolbanissen ?
Sv: Sjödda förlänger!
Jag tycker så här om de nya kontrakten: Korhonen? BRA! Sjödin? OK. Kuparinen? Njaeae, jag vet inte jag...
Sv: Sjödda förlänger!
sylf: Han har ett optionskontrakt, vilket betyder att båda parter måste vara överens om en fortsättning, tror jag iaf :-))
Sv: Sjödda förlänger!
70 Rodrigues: GP har precis blivit överens med sin lapp,sen ska han samråda med sig själv.
Sv: Sjödda förlänger!
Är Miettinen under kontrakt? Han är en av de kanske 5 spelare jag skulle vilja ha kvar även nästa säsong.
Sv: Sjödda förlänger!
vill ha nya kontrakt med Miettinen, Lundström, Karlsson, Soling, Rönnqvist, Lill-Nyllet.
Sv: Sjödda förlänger!
För er med möjlighet att ratta in GävleDala, se Regionala nyheter 22,15 i tvåan. Missade större delen av första sändningen men det ska tydligen vara ett stort reportage om Brynäs med intervjuer med bla Janne och Anders Hedin.
Sv: Sjödda förlänger!
magoo70: då har vi 11 forwards kvar från årets trupp... jag vill ha nyförvärv och bra sådana... kryddat med en hemvändande Dackell.
Sv: Sjödda förlänger!
nimrod: Jag har just kollat sändningen på nätet,inget där med Janne & co,Kan det va fredas sändningen som ligger ute ? Va sa dom då ?
Sv: Sjödda förlänger!
70 Rodrigues: Frågan är om Kyrö kan fullfölja sitt kontrakt, tycker inte han har varit sig lik sedan knäskadan för några år sedan, Wahlberg som ny center skulle vara helt ok!
Sv: Sjödda förlänger!
lindberg: Kyrö blir aldrig bra i sitt knä igen, tyvärr.Det är P3 varning på honom!
Sv: Sjödda förlänger!
sylf: Skulle tippa på fredagssändningen då.. missade som sagt det mesta men intervjuv med Janne och Anders om det ekonomiska läget sen presenterade dom nyförvärven och och slutligen Casselståhl med diverse gester framför kameran :p
Sv: Sjödda förlänger!
nimrod: Såg precis 17,55 sändn,där stod Hedin och vädjade om publiktillströmmning de resterande matcherna.Inget med Janne.Däremot sa dom att Kyrö spelat färdigt.
Sv: Sjödda förlänger!
sylf: Konstigt dom klipper kanske ner det som publiceras på nätet. Vi får se framåt 22
Sv: Sjödda förlänger!
superputte: Dackell stannar nog minst en säsong till på andra sidan pölen ska du se. Vid en eventuell strejk flyttar han nog hem för gott men jag har inga större förväntningar på att see han i Brynäs dressen till nästa säsong.
Sv: Sjödda förlänger!
nimrod: om jag komemr ihåg rätt så går hans kontrakt ut efter denna säsong. Han har åkt in och ut lite i laget under säsongen så nu borde det vara dags för hemflytt!
Sv: Sjödda förlänger!
nimrod: okey men hoppas att han kommer tillbaka!
han tar väll Brynäsom han komemr till Elitserien eller?
han tar väll Brynäsom han komemr till Elitserien eller?
Sv: Sjödda förlänger!
magoo70: Ursäkta ordvalet, menar självklart förlängningen med Kupan Korhonen och Sjödda
Sv: Sjödda förlänger!
nimrod: Man har hoppats att Dackell ska komma hem i rätt många år nu. Han är väl 32 vid det här laget så ska Brynäs få nån större nytta av honom mer är det dags att han återvänder till Gävle - nu.
Sv: Sjödda förlänger!
Clarence: Tycker jag också. Dackell måste rimligen ha gett upp hoppet att vinna nåt stort "over there". Montreal lär ju knappast vara en Stanley Cup-segrare de närmaste åren. Och när var det han blev proffs, egentligen? Redan -96 nånting, va´? 8 säsonger borde räcka!
Sv: Sjödda förlänger!
Makkan: Miettinen är den enda som dom behöver signa. Han har ju varit KUNG de senaste matcherna och jag tror att han kan ännu bättre. Läste att Davidsson tyckte att Tommi var den mest överskattade spelaren i elitserien. Han hade mött honom i Finland och "då var han outstanding det är han inte nu i Brynäs". sade Davidsson
Skriv nytt kontrakt nu !!
Skriv nytt kontrakt nu !!
Sv: Sjödda förlänger!
DanS: Alla experterna pratar om att Brynäs är i en riktig kris! och att Elitserien är i fara!!
om Brynäs inte har råd med elitserie lesensen!
är det något lag som kommer upp till högst serien utan att behöva kvala dåå???
om Brynäs inte har råd med elitserie lesensen!
är det något lag som kommer upp till högst serien utan att behöva kvala dåå???
Sv: Sjödda förlänger!
superputte:
Den dagen dom törs skicka ner ett lag för att ekonomin inte är i ordning kommer helvetet att frysa till is.
Tror banne mig inte dom törs, titta i fotbollsallsvenskan, HIF hade skulder på 56 miljoner och ficka vara kvar ändå, tror att dom som bestämmer över ES är lika patetiska som fotbollsförbundet, skrämsel propaganda, åker ni ur så är det på grund av de sportsliga och inte det ekonomiska
Den dagen dom törs skicka ner ett lag för att ekonomin inte är i ordning kommer helvetet att frysa till is.
Tror banne mig inte dom törs, titta i fotbollsallsvenskan, HIF hade skulder på 56 miljoner och ficka vara kvar ändå, tror att dom som bestämmer över ES är lika patetiska som fotbollsförbundet, skrämsel propaganda, åker ni ur så är det på grund av de sportsliga och inte det ekonomiska
Sv: Sjödda förlänger!
Det man kan läsa idag i AB tycker jag ger positiva vibbar till dom övriga i laget som ännu inte förlängt sina kontrakt, av dom vi vill ha kvar. Dvs..Nyllet, Miettinen och någon till.
Det ger också bra signaler till sponsorer och även andra spelare som kan vara på gång till Gävle.
Sen att Sundlöv tar steget från båset till sportchefsjobbet tycker jag är utmärkt.
Vad som sen händer på tränarsidan inför nästa säsong får vi se, men en förändring skulle inte vara fel. Det behövs nya röster och ideer för spelarna.
Det ger också bra signaler till sponsorer och även andra spelare som kan vara på gång till Gävle.
Sen att Sundlöv tar steget från båset till sportchefsjobbet tycker jag är utmärkt.
Vad som sen händer på tränarsidan inför nästa säsong får vi se, men en förändring skulle inte vara fel. Det behövs nya röster och ideer för spelarna.
« Föregående · 388768 · Nästa »
Detta börjar nästan arta sig nu, hoppas att det löser sig med ekonomin också, får väl börja jobba kvällar o nätter också, så man kan skänka en slant.Hoppas att dem forsätter och förlänga kontrakt med några av spelarna som är i laget.